Gjest Skrevet 25. februar 2009 #1 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg venter barn i slutten av september og etter som jeg har forstått det så må jeg ha opptaksbevis for studiet samt vise fødselsattest for å få utbetalt fødselspenger fra Lånekassen. Jeg har vært i kontakt med Lånekassen med det ser ikke ut som om de kan gi meg et 100% konkret svar om jeg virkelig får pengene eller ikke. Jeg bor i England og har ikke rett på noe annet enn engangsstøtten fra NAV på 34.000,- og det engelske systemet gir meg ikke noe særlig med støtte, så jeg er virkelig avhengig av Lånekassen. Men si at jeg får innviglet støtte... Det står på sidene til Lånekassen at jeg får ALT jeg har rett på utdelt som stipend. Om jeg skulle studere i englnd til høsten har jeg rett på 178.400,- for 10 mnd. i følge støttekalkulatoren, men i følge Lånekassen sine sider har jeg rett på kun 9.860,- / 98.600,- for 10 mnd. Hvilket er rett? Til slutt: er der noen regler som tilsir når og om vi må begynne å studere igjen? Krever Lånekassen tilbake penegene om jeg velger å aldri gå tilbake til studiene mine??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139707388-f%C3%B8dselspenger-fra-l%C3%A5nekassen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå