Vitamin Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Noen erfaring??? At dere er sykemeldt mindre enn 14 dager, kan ikke ta vare på barna og har dette bekreftet fra legen. Hva skjer med deres foreldrepenger? Får mannen overta foreldrepenger og du får sykepenger?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Ja, det er slik du sier. Pappa´n kan overta din permisjon. Vi måtte "søke" hos NAV for å få dette godkjent. Egentlig bare en formalitet, for jeg tviler de kommer til å overprøve hva legen din sier. MEN, siden det går litt tregt hos NAV for tiden så må du regne med litt saksbehandlingstid. Hos oss var det slik at mannens arbeidsgiver var grei og forskutterte lønn til ham (80%), mens min arbeidsgiver utbetalte "vanlig" 80% permisjonslønn. Når vi fikk svaret fra NAV at søknaden var innvilget, fikk jeg etterbetalt det siste opp til 100% som man skal ha ved sykmelding, av min arbeidsgiver. Men det gjelder å ha greie arbeidsgivere da, slik at mannen din ikke står uten penger i denne perioden. De bør kunne forskuttere. Min arbeidsgiver hadde dessuten tenkt å "nekte" betale meg de første 14 dagene av sykmeldingen siden de ikke hadde noen avtale med meg om at jeg egentlig skulle jobbet i dette tidsrommet, men de snudde etter å ha fått løfte fra NAV om at de skulle få alt tilbake fra dem. Ble litt rotete dette, men håper du forstod noe av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå