Gå til innhold

I tilfelle vannavgang i sengen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...de to gangene jeg har ventet barn, har jeg fått tak i en kladd fra et eldresenter. Jeg lå på dette de siste ukene i tilfelle vannavgang om natten. (Fikk heldigvis ikke bruk for dem)

Det er jo kjedelig å bløtlegge sengen med fostervann. Kladd er ganske klamt.

Hvordan gjør dere det/har dere tenkt å gjøre det?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde vannavgang om natta sist, våknet av at det sa POPP inni meg liksom, men det ble ikkeno i senga, bare en liten flekk i trusa til jeg kom på do og bøyde meg fremover.

Skrevet

Hm, har jeg ikke tenkt på! Jeg er førstegangsfødende. Veldig dumt å bløtlegge senga ja, hvor mye vann er det som kommer egentlig?

Er dette en vanlig problemstilling? Man våkner vel?

Skrevet

Du kan jo prøve med et tykt ullteppe under lakenet. Det bruker å fange opp det meste slik at ikke madrassen blir gjennomvåt.

Funket som søren her da jeg hadde så forferdelige hostekuler at jeg tisset meg ut.

Skrevet

Det kommer helt an på. Dersom man får vannavgang rundt termin, er ofte hodet nedi bekkenet og fungerer som en propp. Da kommer det ikke ut så mye av gangen - og det produseres nytt fostervann (blir ikke tomt mao).

En venninne av meg som fødte for tidlig, hadde ikke denne "proppen" og det kom ganske mye fostervann ut. Hun var ikke i sengen, men mannen hennes måtte hive ut endel håndklær på gulvet rundt henne.

Ullpledd kan funke, kanskje med et tisselaken under. Tisselaken kan kjøpes i metervare og er kjekt å ha til senere. Det kan brukes under duk på bord av ubehandlet tre, eller klippes opp til små laken som kan brukes i sprinkelsengen til den lille. Ikea har geniale formsydde tisselaken - tynnere kvalitet - jeg har brukt dette på sengen til guttene mine da de skulle slutte med bleie.

Kanskje kladd ikke er så dårlig løsning likevel. Det knitrer litt, men er mykt, tynt og vanntett...

Skrevet

1.gang så gikk vannet på badet om morgenen, heldigvis, 1dg over termin (ingen forvarsel)...ellers hadde sengen blitt ødelagt. Det var nemlig flekker igjen etter meg i bilsetet som vi ikke fikk bort. 2.gang tok de vannet på sykehuset for å få igang rier, 9 dg over termin (rier i 2 dg). 3.gang er jeg veldig spent. Håper vannet går hjemme snart (15 dg til termin) for da setter de i gang fødselen etter max 2-3 dager. Går vannet i sengen, so be it. Kjøper ny overmadrass, for den er så slitt uansett.

Annonse

Skrevet

1. gang gikk vannet litt og litt utover dagen.

Men både sist gang og denne gangen sover jeg på tisselakene til snuppa. Brukte dem også under puppene etter fødselen for å hindre søl under amming og melkespreng.

ikke vært plaget med at det har vært klamt-

Kjøpte dem på sparkjøp.

Skrevet

Vannet mitt beg å gå i senga sist, trodde egentlig att jeg ikke var ferdig med å tisse(hadde nettopp vært på do) så reiste jeg meg og da sa det splæs!!!hehe mannen min fikk fart på sakene da ja:)

Vannet gikk 2 uker før termin så hodet hadde ikke festet seg skikkelig.

Men uansett så kan du få kjøpt sånn enganslaken som du får på sykehuset, på apoteket.

de er kjempegreie, brukte de noen dager etter jeg kom hjem fra sykehuset og så jeg ikke skulle søle blod i senga..

Skrevet

jeg hadde det som deg suss@med ny spire:)

Hadde vært på do, gikk og la meg- og så bare rant det a meg...

skjønte ikke noe med en gang.. 3 uker før termin.

det bare rant og rant.... satt på 4 håndkler på vei til sykehuset, men de var nok så gjennomvåte da vi endelig kom fram, etter en time - fra det først starta. Føltes som flere liter!

Det viste seg at han satt, altså hodet var ikke festa, så det var ingen ting som stoppa vannet fra å renne ut.

Denne gangen skal jeg legge et tisseunderlag i sengen den siste mnd.

Skrevet

Jeg har også skaffet en sånn kladd, har lagt den under lakenet så merker ikke noe til den. Lakenet kan jeg uansett ofre, verre med senga.. greit å være på den sikre siden!

Skrevet

Det går kanskje an å bruke sånn engangs-stelleunderlag som man bruker til babyen? Jeg tenkte kanskje å legge et sånt under lakenet hvis det ikke blir altfor ubehagelig, når det nærmer seg termin. Og ha med ett jeg kan sitte på i bilen når fødselen er i gang, i tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...