Ludoline Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Ønsker å gi barnet mitt omega tre, og lurer på om det finnes et spesielt produkt tilpasset barn. Hvis det ikke finnes, hvor stor dose bør man gi per dag? Bor i USA hvor de kun har kapsler til voksne, og omega gelebjørner, sukkertøy o.l til barn... som ikke akkurat er ideelt for min ettåring. Skal derfor få mamma til å sende over fra Norge, og trenger en anbefaling. Foretrekket omega, da melken allerede er tilsatt A og D vitaminer.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Vi bruker Eskimo Kids, den er flytende og smaker tutti frutti. Det er egentlig som tran, men inneholder omega 3 og omega 6. Min litte snuppe liker smaken kjempegodt, men sliter med å svelge den (jeg tror det er fordi den har litt trankonsistens.... ) men jeg tar den i grøten, eller i en flaske med smoothie eller noe sånt, og da går den rett ned. :-)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Gutten min tar vanlig tran, ikke noe problem det... nam-nam sier han
StineMor_2007_ Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 samme med jenta mi hu tar oxo vanlig tan uten problem=) er nam-nam her oxo hehe.. ( hu har fått tran siden hu var 4 uker) no er hu 16 mnd
Sannali Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Det skal usannsynlig store mengder melk tilsatt vit. D til for å møte dagsbehovet på minimum 5 mikrogram. I Norge er det 0,4 mikrogram vit. D i 1 dl ekstra lettmelk. Dersom de ikke har tilsatt mye mer enn dette i melken dere drikker skulle det ikke være noe problem å ta vanlig tran i tillegg. Man bør ikke overskride 25 mikrogram vit. D i døgnet og 5 ml tran inneholder 10 mikrogram vit. D. Du kan jo sjekke hva melken inneholder og regne sammen ut fra hvor mye poden drikker. Dersom barnet ditt ikke er nyfødt og du skal introdusere tran ville jeg kanskje bedt om å få tilsendt med sitronsmak da den ikke smaker så intenst tran.
ifie Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Her tar vi tran, men det er kanskje litt upraktisk å sende tranflasker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå