Tpop Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Er jo noe i overkant av normalt så skal til ekstra kontroll for å sjekke om han målte feil, og vet at dette trenger heller ikke være noe å bekymre seg over om det skulle være det. Men lurer på hvor mye deres barn hadde økt på fra nyfødt til 6 ukers kontrollen? 1mann her var ikke så mye, og andre mann gikk opp 1.5cm men denna karen har fått større hode/panne for det tenkte vi over før vi visste at det hadde økt 4cm(hvis det er målt riktig). Ikke sånn kjempe større men panna stikker mere ut...
Gjest yrild Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Lillemann var 36 ved fødsel og 37,7 ved en måned og 39.2 ved to måneder. Prøv å ikke bekymre deg (selv om det gjør vi vel alle :-) ), det er jo uendelig store forskjeller på disse småttene. Kanskje han bare er spesiellt intelligent og trenger litt ekstra plass ;-) Klem
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 min gutt hadde 33 cmrundt hodet da han ble født og 37,4 cm på 6 ukerskontrollen.....di sa det var en fin økning til meg
Itsrejk Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Pjokken min var 36 rundt hodet ved fødsel, og 39 på seksukerskontrollen, men da var han bare fem uker og tre dager gammel. Var helt normalt. Førstemann økte vel omtrent like mye.
Bobla74 Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Var 34 ved fødsel, 40 på 6 ukerskontroll.. Økt 6 cm. Ettersom han krysset 3 streker på skjemaet ble vi rutinemessig sendt til UL. Alt var ok. Fikk og beskjed på forhånd at det mest sannsynlig var ok ettersom han spiste godt, la på seg og ellers utviklet seg normalt. Han hadde forsåvidt vokst ganske mye ellers og. I tillegg kan det være store variasjoner etter hvem som måler..
jurgita&runa&trym Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Det er nok vanskelig å si hva de betegner som normalt. Snuppa mi var 35cm ved fødselen og på 6ukers kontroll var hun 38cm. Helsesøster kommenterte da at hun var større enn gjennomsnitt,men etter min mening så var det akkurat passelig og perfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå