catha80 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Ville bare dele en oppskrift med dere. Knallgode vafler. De har blitt kåra til verdens beste og er fra Sjømannskirken i København. namnam 2 egg 1 dl sukker 2 dl skummet kulturmelk 1,5 dl søtmelk 1 dl vann 350 g hvetemel 1 ts bakepulver 0,5 ts natron 1 ts vaniljesukker 0,5 ts kardemomme 125 g smeltet smør
Happy-Mama:) Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Ca hvor mange blir dette da? Fikk akutt lyst på vafler nå, men gidder liksom ikke å bli ståendes å steke 50 vafler heller...
-trollemor- Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 tipper dette er ca 5-10 vafler. lager selv en oppskrift som jeg har funnet i en bok, litt mindre veske, gir 5 vafler. men dobler den alltid, da blir det mangen, ca 15 stk (bruker ikke så masse i hver vaffel, liker de tynne, blir ellers så mye søl hvis jeg tar i en hel øse....) fryser alltid ned halvparten. Deilig å bare ta ut et fat med vafler på en søndag når man ikke gidder å lage Smaker som nystekt når de er tint
Maya:-) Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg bruker oppskriften til sjømannskirken men dobler den alltid og fryser ned det jeg ikke bruker, da har jeg ferdig røre dersom jeg plutselig får besøk eller bare lyst på :-) Er ganske sikker på at en porsjon er mer enn 10 vafler, også er de ganske mektige. Men steike gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå