Gå til innhold

4 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby som blir 4 mnd til helga. De siste dagene har hun vært surrete og vanskelig og legge på dagen. Hun spiser (fullammer) jeg legger henne,men hun vil ikke sove og gråter selv om jeg vet hun er trøtt. Jeg legger henne til puppen igjen og da spiser hun litt til og sovner.

Hvorfor spiser hun seg ikke mett men må ha litt "påfyll",har jeg litt lite melk? Kanskje hun blir overtrøtt og trenger trøsten med pupp?

Skal jeg begynne med litt grøt eller kjøre økedøgn og se om hun blir roligere?

Er blid og fornøyd ellers,har våte bleier og får mat en gang mellom ca 21.30-07.30.

Hun sutter mye på hendene sine også,kan jo være noen tenner på gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De smp endrer spisemønster hele tiden, og rundt firemånedersalderen er det vanlig at de surrer sånn du beskriver. Det er sjelden grøt gir noe bedring.

For babyer er puppen mat, trøst, trygghet og kos. Det er jo supert! Om hun vil ha mer - gi henne det. Selv om det bare er minutter siden sist. For hvorfor styre med å trøste på annet vis, når det er pupp de vil ha? De blir ikks bortskjemt, bare trygge ;)

Om hun plutselig begynner å spise oftere på natta er det også typisk for alderen, og bedrer seg trolig ikke med grøt.

Våte bleier = nok melk. Bare stol på datteren din og puppene. Får hun styre, da får du nok melk. Sutting på hender kan være tenner, kos, utforsking. Det er rundt denne alderen de begynner å putte alt mulig rart i munnen ;)

Kos dere!

Skrevet

Vi begynte med litt grøt på kvelden. Ca kl 19 30. Etter det stoppet sutringen på dagen. Sov lengre økter på dagtid og sover nå fra 2000 til 0530 på natten. Her var det grøt som skulle til, men det kan sikkert være like lurt å prøve andre ting - som feks øke døgn.

Skrevet

Har et oktober 08 barn jeg også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...