Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Da tenker jeg på hvis barnet sover og du skal kjapt inn på butikk osv.. ?
Elise18.11.08 Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Selv om det er stress å ta ut bilstolen når barnet sover, så er det best uansett.. Tenk om det skulle skje noe? Jeg ville nok aldri gjort det.
*En rosa og en blå* Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Ja, dersom jeg skal bare en veldig rask tur på butikken, og tulla sover, så bryr jeg meg ikke om å ta henne ut. Låser bare bilen og springer fort inn og ut.
MintCondition Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Nei, det gjør jeg ikke, verken med han på 8 uker eller hun på 3 år...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Nei, lar verken babyen på 6mnd eller 3 åringen være alene i bilen....
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Jeg gjorde det noen få ganger når gullet var bitteliten og han sov godt i bilen. Dette var på nærbutikken hvor alle kjenner alle, og jeg bare skulle ha en ting. Hvis jeg ble heftet i butikken, løp jeg ut å sjekket.
frk-fryd Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Nei, jeg gjør ikke det. Men er ikke sikker på at det er så farlig å gjøre det når babyen er så liten at det ikke er fare for putte ting i munnen, røre ting osv. Man sitter jo ikke å observerer en sovende baby hele natta heller. På den andre siden kan jo noe skje med bilen... Jeg tør iallefall ikke, men skjønner at det kanskje er hysterisk. Upraktisk er det i allefall:)
Mamman til Alida J. Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Aldri....samme hvor kjapp turen måtte være!
rampete robin Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Jeg gjør det, både på butikk hvis jeg skal raskt inn og levering av de andre i barnehagen. Både når minsten er våken og sover. Han sitter rolig i bilen og koser seg. Skynder meg alt jeg kan. Kan også la alle barna sitte alene i bilen hvis jeg raskt skal på butikken.
Nattinatta Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 ja når lillegutt er såpass liten, og han sover godt så gjør jeg det. da er det en kjapp tur inn i nærbutikken eller posten. det går kjapt. synes ikke en må bli for hysterisk for alt og ingenting... men her inne blir en jo så og si slaktet for alt hvis en ikke gjør alt 100%.
Marsipan❤grisen Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Jeg gjør det kun når jeg skal innom en butikk her vi bor, for der ser jeg bilen fra vinduet i butikken hele tiden, ellers tør jeg ikke. Men da er det bare rett inn i butikken og ha en ting og rett ut. Har tenkt tanken mange ganger jeg skulle vært på butikken og jenta mi sover, men det blir bare med tanken. Tør rett og slett ikke. Tenker "Hva hvis noe skjer".
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Nei, det har jeg aldri gjort og det kommer jeg heller aldri til å gjøre.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 gikk fra henne for første gang i dag, vi har byttet til bilstol nr 2 og den sitter fast... hun var dyyyypt i drømme land, vet at hvis jeg hadde vekket henne hadde hun blit suuur grinete etter på. og jeg hadde ikke fått gjort det jeg skulle. så jeg løp kjapt inn og kjøpte det jeg skulle ha. med dårlig samvittighet for at hun satt alene... uff, det skal ikke være enkelt :)
mamarama og lille banan Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 aldri, aldri, aldri....
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Hvis hun sover og jeg ikke skal være bort mer enn et par minutter så kan jeg heller la henne sove ja. Har jo ikke tilgang til å putte noe i munnen. Når hun sover så godt, er det mye som skal til for at hun plutselig våkner. Synes dette er noe man må vurdere, alt etter hvordan omstendighetene er. Låser selvsagt døren da!!
Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 24. februar 2009 #18 Skrevet 24. februar 2009 Bare når min 7 år gamle datter også er i bilen. Og bare når jeg vet at jeg ikke blir lenge i butikken. Skal jeg handle mye tar jeg han med meg.
pusseluskan Skrevet 24. februar 2009 #19 Skrevet 24. februar 2009 Jeg lar ikke min tulle på 8 mnd sitte i bilen,tenk om det skulle skje noe,brann.....At noen kjørte inn i bilen din. For noen år siden var det et biltyveri på en bensinstasjon.Tyven fikk seg en overraskelse når han så at det satt en lite passasjer i baksetet.. Man må bruke skjønn.. Jeg hadde aldri gått inn på butikken og handlet med min lille i bilen. Jeg vil alltid kunne ha et øye med henne.. Kanskje er jeg overdramatisk,men better safe than sorry..
Mamma mjaua Skrevet 24. februar 2009 #20 Skrevet 24. februar 2009 nei, jeg har aldri turt å la han sitte alene i bilen. hvis han sover, så bærer jeg han med meg inn. en gang var jeg litt smart, da satt lillebroren min på 14 år også i bilen så jeg ba han om å passe på nikolai (sønnen min) mens jeg løp inn og hentet meg en kopp kakao på statoil, for da slapp jeg å vekke han. men jeg kommer aldri til å gå fra han i bilen, selvom jeg bare skal løpe inn å hente drikke på bensinstasjon og han ENDELIG har sovnet. ALDRI om han skal sitte i en bil alene, det tør jeg ikke:)
Lillenille + Prinsesse Skrevet 25. februar 2009 #21 Skrevet 25. februar 2009 Trodde virkelig ikke folk kunne finne på å gjøre noe sånt, hadde jeg set en baby sitte alene i bilen hadde jeg ringt barnevernet omgående. Håper virkelig andre gjør samme om de ser dette. Det er bare ladskap å la barna sitte alene i bilen. Om det skulle ske noe ville dere ha dårlig samvittighet resten av livet. Sikker på foreldrene til madeleine mccann også synes det var helt greit bare å gå og sjekke til barna hver 10 minutt mens dom spiste maten sin og ungerne sov .. (også om det bare tar 30 sekund in og ut av butikken så er det 30 sekund for mye!) Veldig rart så mye folk som gjør dette her, den hadde ikke gått i danmark, da hadde dere blevet meldt til barnevernet veldig fort.
rampete robin Skrevet 25. februar 2009 #22 Skrevet 25. februar 2009 Ærlig talt lillenille, tror du virkelig barnevernet hadde reagert om et barn satt noen få minutter alene i bilen? Jeg skjønner ikke hvorfor så mange her inne "truer" med barnevernet. Dere vet åpenbart ikke noe om barnevernet... Og det å sammenligne med madelein saken synes jeg er litt drøyt. Det er ganske stor forskjell. Mulig det er latskap å la barnet sitte igjen i bilen, men så lenge barnet ikke har noe imot å sitte i bilen så skjønner jeg ærlig talt ikke problemet. Sitter barnet i bilen og skriker så er det noe annet. Slik som denne vinteren har vært, med mye vind, 15 minus og snø, da mener jeg at barnet har det bedre i en varm og lun bil. Hva kan skje? Du kan ikke gå rundt og tenke værstefall hele tiden! Lar du ikke barnet ditt sove ute i vogna? Ser du vogna hele tiden da eller? Kan like gjerne komme noen å ta barnet da, det er faktisk mye lettere enn å ta barnet fra en låst bil. Og myyyye mer sannsynlig enn at bilen skal bli påkjørt så hardt at ungen tar skade eller at bilen begynner å brenne hvis det er det dere er redd for.
Oktobermamma&princess-Z Skrevet 25. februar 2009 #23 Skrevet 25. februar 2009 Har aldri gjort det, og kommer aldri til å gjøre det. Kunne ikke tenkt tanken engang.
Dodlimammatil2 Skrevet 25. februar 2009 #24 Skrevet 25. februar 2009 Jeg hadde nok aldri tørt det, bare pga redselen for at bilen plutselig tok fyr, eller noen krasjet i den eller lignende... jeg er nok litt dramatisk også da, men sånn er jeg :-)
Stolt mamma! Skrevet 25. februar 2009 #25 Skrevet 25. februar 2009 Lillenille+prinsesse - jeg respekterer at folk har forskjellige meninger her - men tro meg - barnevernet hadde ikke gjort noe!!!!!!! (om enn kanskje le litt for seg selv....;-) Jeg har jobbet i barnevernet - og det at en liten baby sover i en låst bil i noen få minnutter mens moren handler er ikke en barnevernssak!!!!!! De har mye viktigere saker en det!!! Jeg har selv ved noen få annledninger latt småen sove i bilsete mens jeg har sprunget inn for å kjøpe et brød...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå