Gå til innhold

Jern og magesmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillemor begynte med jern for en og en halv uke siden (da hun var seks uker), men har siden det begynt å få litt magesmerte, har skjeldent avføring, og mye luft. noen som har opplevd det samme? håper det går over, for skal jo gi jern til ho er året!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjedde her, nå når hun er 10 uker har det gått seg litt til. Har tatt blodprøve i håp om at verdiene er bra så vi kan kutte dosen. Vet ikke om de vurderer det på premature, men tenkte det var verdt et forsøk.

Skrevet

Vi har slitt mye med magesmerter, og lille prinsen er nå 8 mnd. Jeg tok kontakt med sykehuset da vi hadde holdt på med jern i ca. 2 mnd. Fikk beskjed om å fortsette, men dersom det var mye magesmerter kunne vi halvere dosen i korte perioder på et par dager. På helsestasjonen ble jeg anbefalt å gi litt amme te eller fennikel te mot magesmertene. Vi har slitt lenge med magesmerter, og jeg er usikker på om det er jernet eller umodent tarmsystem som har vært årsaken....Kanskje en kombinasjon....Men nå kan de endelig se ut som det går rett vei :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi fordeler jernet ut over hele dagen. Det blir 0,12ml til hvert måltid. Vi gav ogsåå litt malt en periode. etter at vi begynte med det roet mageproblemene seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...