Gå til innhold

Kan du kynnere???:)

Anbefalte innlegg

Hei. Har selv hatt mange kynnere, også på natt og når jeg ellers slapper av. I tillegg til på jobb så klart. Nå mente jordmor at jeg skulle roe litt ned. Legen sykemeldte meg i to uker, så sa han: Om du ikke blir bra av å slappe av, kan du like gjerne jobbe hundre prosent igjen... Han undersøkte ingenting. Og jeg forklarte at jeg kjenner litt nedtrykk, har fått sterkere kynnere osv...

Hva er dine erfaringer? Skal man bare stå på, eller slappe av? Jeg blir jo helt forvirra av at han på en måte sier det er bagateller og likevel sykemelder. Virker som han mente jordmor tok feil. Men kan ikke kynnere også være alvorlig?

Er mitt første barn og er i uke 20. Har hatt kynnere i fem uker ca. Men sterkere nå enn før, og ofte. Ca 20 ganger om dagen minst. (Teller ikke :)

Trenger noen råd:):)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139700731-kan-du-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kynnere er ikke farlige men ubehaglige. Venter nå nummer to. Har mer kynnere nå en før. Hvis kynnerne er sammenhengene over lengre tid ville jeg ringt stedet du skal føde og be dem titte på deg. Jordmødre kan mer om graviditet enn leger. Hør derfor på jordmor og ikke legen. hadde en veldig dårlig lege på begynnelsen med nummer en. Hun hadde absolutt ikke peiling på graviditet og så graverende feil. Sluttet fort hos henne og begynte hos ny. Tok graviditetskontrollene hos jordmor og ikke lege. Gjør dette hvis du har mulighet. En helt annen oppfølging og opplevelse

Dette ligner mye på det jeg har vært gjennom. Jeg fikk sterke, hyppige kynnere i uke 16. Legen sykmeldte meg og ba meg ta det med ro. Kroppen var stressa sa han. Men han mente i motsetning til din, at dersom de ikke ga seg skulle jeg fortsatt sykmeldes helt, evt trappe ned til 50% stilling. Jeg var hjemme i to uker og det roet seg veldig. Tilbake i full jobb nå og merker at det har tatt seg opp litt igjen.

På kontroll hos jordmor i dag, 20+6, sa hun jeg måtte kjenne på dette selv. Hun sa de kunne gå over i rier og altfor tidlig fødsel. Det må jo være feil av legen din å si at du kan gå tilbake til full jobb igjen dersom det ikke hjelper å slappe av?!?!? Har hørt man kan få bricanyl(?) dersom dette ikke gir seg og da synes jeg det er rart legen ikke har informert deg om dette.

En annen ting er at jordmor mente dette var så svangerskapsrelatert at kraftige, hyppige kynnere kvalifiserer til svangerskapspenger og ikke sykepenger. Dette gir deg bedre rettigheter (du mister bl.a ikke feriepenger eller sykepengerettigheter som du kan komme til å trenge senere.

Ta for all del kynnere på alvor, det er ikke utelukkende bra at kroppen forbereder seg på fødsel så tidlig!

Takk for tilbakemeldinger. Er godt å høre at det ikke bare er jeg som undrer meg over den legen min.. Som forøvrig ble byttet ut i går. Hehe.

Kontroller tar jeg hos jordmor, hun er jo myyyye bedre og kan mage skikkelig liksom.

Nå er det avslapping hjemme, så håper jeg det gir seg så jeg kan jobbe igjen! :) I natt var det faktisk rolig, og det er jo bra!!!

Takk igjen, og lykke til videre!!! :)

Er vel ikke så bra med for mye kynnere såpass tidlig, nei. 20 om dagen er jo ganske masse.

Jeg hadde endel kynnere sist, de begynte i uke 20. Er i uke 20 nå, og har faktisk ikke merket noe til det ennå. Men de kommer vel... Det var ikke så ille hos meg, da, bare plagsomt. Gav seg litt på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...