MarsbebisogMathilde Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Ja, det var litt artig at vi nesten hadde samme nick.Jeg har en jente som ble til på første ivf i 2006.Og nå er vi klare til søsken førsøk.Håper vi er like heldige denne gangen, og at det klaffer på første forsøk.Synes ting er litt mer slitsomt denne gangen, har så mye bivirkninger av progynova.Hodepine og angst om at jeg skal dø, så jeg sover fryktelig dårlig om natten.Blir dette vedvarende så tror jeg at det blir sykemelding på meg. Ikke noe særlig å gå inn i førsøk, å være helt utslitt.Hvor hører du til?og når skal du ha neste førsøk?Selv hører jeg til på Haukeland, og skal ha innsetting uke 10
Søskenhåp adopterer Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Edvart ble til på 3dje og siste forsøk, og nå har jeg akkurat hatt 5 innsett på søsken i uke 8. Det har gått mye tråere for oss denne gangen, ble bla. gravid på første men mistet i uke 12. Så har det vært noen negative frys og et negativt fersk, har enda 4 egg igjen på frys og ett fersk igjen, hører til på Riksen. Likte heller ikke progynovaen. Kjenner igjen det med at den går ut over psyken. Jeg tar innsett i naturlig syklus nå kanskje du kan spørre om det hvis det evt. blir flere fryseforsøk. Skal ikke være noe problem så lenge du har nogenlunde stabil syklus og sjansene skal være like gode med det. Og så veldig deilig å slippe all medisineringen. Edvart ble også født i 2006, vi har holdt på 1 1/2 år med søskenforsøk. Det at det blir nærmere 4 år i aldersforskjell og ikke 2 år ser jeg i grunnen bare på som et pluss, ser flere som har to tette som synes det er et slit. Men vi begynte allikevel når vi gjorde for vi visste det kunne ta tid (og det fikk vi jo rett i), og jeg er 37.
fjell og fjord Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 jeg er og 37, fikk første barn i 2006-jente og prøver på søsken nå siste of.forsøk håper det går bra eller mannen villig til ¨kjøpe et privat forsøk.. vi begynte å prøve da dattra vår var 1 år nå er hun 2,5 ... det tar tid ja
Søskenhåp adopterer Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Ja da er vi tre "like" her :-) Jeg har også ett siste fersk igjen i det offentlige, hatt et frys nå og skal teste på tirsdag men har ingen god følelse med det. Mannen min støtter meg i hva jeg velger etter det, om jeg orker flere forsøk så blir det vel noen privat - har jeg fått nok så går vi for adopsjon. En må nesten bare se når man kommer dit... Men er enebarn selv så vil helst ikke det for sønnen min selv om det ikke er verdens undergang det heller da. Lykke til!
MarsbebisogMathilde Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2009 Beklager litt sent svar. Har lagt med influensa nå i 3 dager, så har ikke orket å være her inne. Ikke akkurat gunstig å bli skikkelig syk nå før et fryseforsøk. Ja, ja vi får nå se hvordan det går. Skal forresten på ultralyd i dag,så i dag blir det bestemt hvilke dag egg/ene skal settes inn. Kjenner at jeg er ganske spent. Så spennende at du skal teste på tirsdag, da, kan jeg spørre hvorfor du ikke har noen god følelse på at det skal gå bra?Ønsker deg i hvertfall masse lykke til.Du har nok kansje rett i at jeg bør kansje vurdere et fersk forsøk neste gang, denne kvalmen og oppkasten er noe herk.Men det for jeg ta hvis det ikke klaffer denne gangen.Blir spennende å følge deg videre, og igjen lykke til
Søskenhåp adopterer Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har vært gravid tre ganger før så vet litt hva jeg skal kjenne etter og føler meg ikke det nå. Men, jeg kan jo ta feil, ingen svangerskap er like sier de jo. Det jeg mente var at du kan spørre om fryseforsøk i naturlig syklus, det er nemlig uten progynova. Da setter du inn egg 2 dager etter positiv eggløsningstest. Jeg var syk under innsett forrige fersk, ikke "bare" influensa men fikk halsbetennelse, feber og ble satt på antibiotika dagen etter innsett. Kan jo ikke være bra. Ble jo også negativt forsøk. Det du skal passe på nå er å holde feberen nede hvis du har feber. Har du mange egg på frys?
MarsbebisogMathilde Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2009 Hei igjen. Pga sykdom har jeg ikke orket å være her inne, men nå er jeg så og si frisk ig.jen, så det er jo bra. Hvordan går det med deg?Var det denne uken du skulle teste? Jeg skal ha innsetting i morgen. Veldig spennende. Er litt spent på om de setter inn 1 eller 2 egg. Har nemlig 4 egg på frys, og de er fryst ned 2 og 2. Blir en spennende dag, og to spennende uker framover.Forstod nå hva du mente med med fryseforsøk i naturlig syklus. Dette kommer jeg nok til å satse på hvis det ikke klaffer denne gangen.Men har stor tro på at den vil sitte denne gangen også. Det sies jo at"det er troen som når oss til målet"så jeg har stor tro på at det vil gå bra denne gangen også.
Søskenhåp adopterer Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Veldig bra at du har blitt frisk før innsett da. Går nok ikke veien her nei, har testa negativt på hjemmetest (seinest i dag tidlig, på rugedag 13) får vel blodprøvesvaret i morra og det er nok negativt tenker jeg da. Vil spørre om å få fersk neste gang selv om jeg har 4 igjen på frys, for har hatt 3 frys nå uten resultat mens på fersk har jeg blitt gravid 3 av 5 ganger. Er spent på om jeg vil få lov. Lykke til i morra da, post en meld. her om hvordan det gikk :-)
MarsbebisogMathilde Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2009 Hei. Da er jeg tilbake fra innsetting. De satt inn 1 egg. De tinte opp 2, men kun 1 av dem overlevde og delte deg videre. Fikk se egget på skjerm, og det så veldig fint ut. Ingen fragmenter rundt egget, så det var et fint egg.Nå er det bare å smøre seg med tolmodighet i 14 dager:)Kjempe trist at det ikke gikk denne gangen for deg, men hold troen og motet oppe:)det er viktig, men kan være vanskelig i slike situasjoner.Tenker du nå å ta en pause før du evt setter i gang igjen?Masse lykke til, og kos deg mye med gutten din.
Søskenhåp adopterer Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Har laga egen ny tråd rundt neg. blodprøvesvar. Ett er alt som skal til det! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå