Gå til innhold

hvordan trappe ned amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

først noen spørsmål:

er det faktisk slik at ammingen hjelper meg å gå ned i vekt etter fødsel? hva er deres erfaring med dette?

hvorfor smågråter han etter amming? han må alltid ha smokken for å fortsette sugingen/kosingen-betyr det at han ikke er mett?

og så lurer jeg på hvordan jeg skal trappe ned ammingen? han er 2 mnd og tre uker, og jeg har strevd så mye med ammingen og selv om det går fint nå-vil jeg gjerne ha kroppen min i fred nå! vi har alltid måtte supplere med mme uansett og benken er full av flasker, så det blir ikke noen nyhet det akkurat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man går ned i vekt. Tilsvarer et par brødskiver og ett glass melk i løpet av en dag :-)

Smågråting etter amming, og intens sutting feks på hendene, betyr her at en rap sitter 'fast' ;-) Da må jeg løfte barnet opp på skulderen og sitte eller helst rusle litt rundt. Kan også bety at babyen ikke er ferdig med å spise - da bytter jeg for eksempel pupp, dersom jeg mistenker at den første er blitt tom. Kan også bety at babyen begynner å bli kjempetrøtt og heller vil sove enn å spise... Du må nesten studere ditt eget barn og se hva du tror... Men, når du sier du må supplere med MME kan det jo være barnet ikke får nok pupp. Da bør du forsøke å øke melkeproduksjonen ved å legge barnet oftere til puppen. Så slipper du styret med flasker i tillegg...

Jeg vil ikke akkurat anbefale at du trapper ned - forsøk heller å trappe opp, altså øke melkemengden i puppen. Om du ikke vil legge barnet oftere til, kan du kanskje pumpe en gang om dagen eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...