Gå til innhold

snudde deres 8 uker gamle troll seg etter ranglelyder e.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på 6 ukers kontroll i dag (hun blir 8 uker til fredag)

da helsesøstra skulle teste hørselen med å legge mini på ryggen å bruke ei rangle rundt omkring. så snudde ikke mini på hodet etter lyden.

men fikk mye skryt for at hun ble tydelig stimulert. både med nakken og blikk-kontakt.

men det var bare det at vi måtte teste det litt mer da.

men helt ærlig så vet jeg at mini reagerer fint på lyder. hun skvetter jo til med en gang det kommer en uventet lyd å hun er på vei inn i drømmeland.

for ikke å glemme at mikro sov da vi skulle begynne. å da hun lå i mageleie for å sjekke nakken så var hun bare halveis oppe med hodet.. hun pleier å strekke seg kjempehøyt i flere minutter. så jeg tror nok hun bare var trøtt

selvfølgelig skal jeg være nøyere på å sjekke hørselen.. men jeg ville bare høre med dere andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min bare 7 uker, men han snur seg ikke etter lyder enda. Men han skvetter også av høye lyder så regner med at det kommer etterhvert:)

Skrevet

godt å høre :) missforstå meg rett hehe..

når helsesøtra sier at: dette må dere være obs på, men ikke vær redde. det kommer nok..

da blir en jo litt sånn eeeeh.

Skrevet

Ja, man gjør det! Lillegutten min smilte ikke på 6 ukerskontrollen og både hs og legen var veldig opptatt av det. Jeg fikk jo nesten panikk og var sikker på at her måtte det være noe veldig gale. Et par dager senere kom det:)

Skrevet

blir jo helt tullete i hodet av de noen ganger..

nesten så en kunne klart seg bedre uten.. så slapp vi å bli så stressa,

jeg fikk jo også beskjed om at lillemor hadde lagt på seg noe mye da hun var 4 uker (f.vekt: 3720. 4 uker: 4910) hun viste meg kurven å viste han hun lå litt over. herlighet sier jeg bare..

må ærlig innrømme at jeg ble litt snurt, men jeg slo det fra meg fort.. lært meg å ikke høre så allverdens på de heller.

uansett så er det mellom 6 og 8 uker at de begynner å smile. så da burde de jo ikke sjekke det før 3 mnd kontrollen nesten..

Skrevet

Lillemann snudde seg ikke etter ranglelyder når han var 8 uker og som du sier så visste vi jo at han hører fordi han skvetter av plutselige (ikke alltid så sterke) lyder. Nå er han litt over 10 uker og nå begynner han å snu seg mer etter lyd (men det visuelle er fortsatt morsommere!

Klem

Skrevet

good to know :) prøvde jo som bare det på stellebordet istad.. vet hun hører det, men jeg tror hun er litt bedagelig av seg hihi.

fikk hvertfall med meg at hun syns det er superstas med ting i knallfarger som knitrer. så nå er det ut å shoppe gøye ting til henne :D

stakkars liten har jo ingen leker hun hehehe.. hun har bare sånne praktiske kjedelige ting.. det kan vi jo ikke ha noe av :P

:)

Skrevet

Hei !

Ikke noe å stresse med dette, men kjenner meg altfor godt igjen. Er ikke superglad i helsesøstre kan du si... De er altfor " booksmart " for min del.

I en oversikt jeg fikk på en link her inne, som jeg nå selvfølgelig ikke finner igjen står det at barnet ikke begynner å snu seg etter lyder før ved 3 mnd. alder. Kan ikke skjønne hvorfor dette blir sjekket ut ved 6 uker.

Hadde vært litt greit med litt støtte fra helsesøstre enn den stadige kontrollen. Tror at vi foreldre selv kjenner på det vist noe er galt med barnet vårt og tar da kontakt. De individuelle forskjellene er også veldig store. Nyt babyen din du.

Skrevet

hun antok jo også at jeg ammet.. jeg gjør jo det, men om jeg ikke hadde gjort det så hadde jeg sagt litt grundig i fra. for jeg har jo fått med meg her inne hvor sårt det kan være.

datteren min er så forut med altmulig annet, så om hun ikke snur seg etter lyder med det første så må hun få lov til det.

det jeg tenker mest på da er om det er vondt for henne å ligge med med hodet andre veien.. tydeligvis ikke det da.. for når jeg legger henne ned på sofaen så snur hun seg til meg..

hun smiler når jeg prater til henne uten at hun ser meg.. at hun ligger andre veien å jeg står bak å ser på henne.. da gliser hun som bare det.. hun har vel ikke helt sett poenget med det å måtte snu seg etter lyder..

jeg pleier aldri bry meg om hva de sier, men nå kjente jeg at det ble litt mye.. for som du sier så er de så himla boksmarte. å veldig sånn at det de vet det gjelder ALLE..

på sykehuset på barsel så fikk jeg jo alltid veldig forskjellig info fra de forskjellige som jobbet der.. jeg dro hjem etter halvanne dag. jeg kunne jo nesten tenke meg til logiske ting uten å trenge å bli superforvirra av de der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...