Gå til innhold

Til dere som har fått 3 barn...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha nummer 3, og har hørt om mange som sier at den 3. fødsel gjerne kan være litt annerledes.

Jeg hadde en forferdelig fødsel første gangen, mens andre gangen var himmel i forhold. Er nå veldig spent på hvordan dere opplevde de tre fødslene, og om den tredje ble ille den også :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139699955-til-dere-som-har-f%C3%A5tt-3-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på det samme 1 fødsel gikk over nesten 5 dager mens fødsel 2 var over på under 10 timer fra første rie (1time og 12 fra 3cm åpning til han var ute) så jeg er veldig spent på fødsel 3..jordmoren min sa at det forhåpentlighvis ble en mellom ting denne gangen

Min mor har født 3 ganger, første gang 12 timer, andre gang 5 timer, tredje gang 3 timer. Så det gikk fortere for hver gang. Jeg fikk en 6 timers fødsel med 1. mann og regner med at det bare blir fortere og fortere for hver gang!

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har tre.

Nummer en ble igangsatt, og jeg endte opp med epidural p.g.a. rier uten pause. Den tok omtrent 9 timer.

Nummer 2 og 3 var veldig lette i forhold. De tok to timer hver, uten smertestillende, og var veldig like.

Jeg tror det var viktig at jeg passet på å ta det med ro på slutten slik at jeg hadde energi til fødselen. Førstemann kom rett etter eksamensperiode (hadde t.o.m. eksamen dagen etter termin), så jeg hadde ikke noe overskudd til en fødsel.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...