Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått en måned og småen har bare lagt på seg 160 gr på 4(!) uker... Har lest her inne at snittet ligger på 150gr pr.uke når de er mellom 3-6 måneder... Han spiser mye og ofte, men ikke på natten lenger.

Han er 5 mndr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke vert på kontroll på helsestasjonen da? Er han begynt å rulle, åle e.l. (noen begynner jo så tidlig) at han er mer i aktivitet enn tidligere? Kanskje han trenger litt grøt eller middag nå, for å få i seg nok kalorier i løpet av en dag. Bare tips altså, men ta deg en tlf til helsestasjonen hvis du er bekymret :)

Skrevet

Jo, jeg var på 5 mndr kontroll for 2 uker siden, da hadde han lagt på seg 90gr, dette mente helsesøster var normalt..(?) og nå igår, 2 uker etter enda mindre økning. (totalt 150-160 gr på 4 uker)

Han ruller og åler ikke enda.

Jeg har startet med grøt og grønsakspure, men foreløpig bare små porsjoner til tilvenning...

Men babyen er ikke tynn, er stort sett blid, men har blitt litt sytete mens jeg ammer (når han slipper taket..) Mulig jeg har for lite melk til han da... Tror jeg skal ringe HS i morgen!

Skrevet

Hvorfor stresse om helsesøstersier det er greit? Alle har da ikke store barn? Noen må jo være under snittet også for at man skal kalle det et gjennomsnitt :-)

Hva veier han da? Fødselsvekt?

Skrevet

på 5 mnd kontollen vår veide plutselig småtten 8,5kg...men han er 70 cm lang..han hadde gått opp mye,men helesøster sa han vokser helt fint til å være seg selv. Å sammenligne vekta på babyer blir litt feil synes jeg,for alle er forskjellige. Å "gjennomsnittsvekta " trenger man egentlig ikke bry seg om:)

Skrevet

Her hadde lillegutt gått opp 200 g på 4 uker da jeg var på 6 mnd kontrollen. han hadde strekt seg med 3 cm også, helsesøster var ikke urolig. de vokser i rykk og napp.

ta heller en prat med helsesøster igjen hvis du er usikker på hva du burde gjøre, eller om du burde gjøre noe.. ikke sikkert det :)

også kan du jo bare gå på helsestasjon med jevnere mellomrom for bare å sjekke vekten...

Skrevet

Min var forresten 5660 på 3 mnd.krt og 3540 ved fødsel.

Han er normal :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...