Gå til innhold

Ønsker barn nr 6..!

monika70

Anbefalte innlegg

Noen her som har seks barn eller fler?

Fikk mitt femte barn for bare tre uker siden, og er veldig lykkelig over enda en velskapt jente! Koser meg veldig, og hun har fire store stolte søsken, fra 7 til 17 år.

Det er ikke få kommentarer vi har fått på vår store barneflokk, som at "begynne på nytt igjen, nå som barna er blitt så store" og "skal dere befolke verden alene" osv..

Nå som vi fikk barn 7år siden forrigemann, synes jeg det var veldig stas med baby igjen, og tro det eller ei - savnet etter å være gravid kom allerede samme dagen hun ble født...

Jeg ble sterillisert etter fjerde barnet, og har derfor gjort ivf for å få mitt siste barn (gravid på første forsøk- og frisk og rask i sv.skapet).

Hadde jeg visst jeg kom til å ønske meg enda flere barn, ville jeg kanskje heller prøvd refertillisering.. Noen med slik erfaring her forresten?

Må nevne at jeg blir 40 neste år, og føler vel at klokken tikker, og at om jeg skal ta en ny runde ivf bør det kanskje skje iløpet av neste år..

Er jeg kanskje sprø blitt.. eller noen som forstår mitt ønske om 6.mann..?

Fortsetter under...

ÅÅÅÅ så hyggelig å høre at det er flere som er like gæærn som meg ;-) He, he...

Jeg har 5 barn. De kom som perler på en snor og eldstemann var 7 1/2 da minste ble født - og ja, jeg fikk også mange sleivkommentarer når jeg gikk gravid nr 5. Grrrrrrrrr!!!!!!!!! Synes det var så unødvendig, for det tok bort litt av gleden med å være gravid. Jeg pleide å si at skal jeg være lei meg for at jeg har 5 friske barn, nå det finnes så mange der ute som så gjerne vil, men ikke får det til?! Hvert barn er jo en lykkepakke! Jeg elsker alle barna mine. Jeg respekterer andres valg og da forventer jeg ærlig talt at mitt også blir respektert! Pleide å bli stille da. He, he...

Etter nr 5 steriliserte jeg meg, for ingen prevensjon bet jo på meg! Det er 5 år siden nå. Men så er det nå en gang slik at livet tar en og annen vending. Jeg skilte lag med min mann og to år etter møtte jeg en herlig mann og vi ble og er hodestups forelsket. Vi skal gifte oss i 2010. Men vi har jo lyst på baby da... spesielt siden han ikke har noen fra før.

Siden jeg var sterilisert ble det ivf eller refertillisering. Vi valgte refertillisering, fordi vi da fikk 12 forsøk i året i mange år til :-) Jeg gjorde det på Volvat i Oslo og vi betalte 33 000 for det. Dyrt kanskje, men det koster jo litt med ivf også.

Jeg ble gravid 6 uker etterpå - i juli 2008. Dessverre døde vår lille gutt i magen min i uke 13. Stooooor sorg. Dessverre hadde jeg holdt svangerskapet for meg selv siden jeg ikke orket negative kommentarer. Så jeg hadde ikke noen andre enn min forlovede å søke trøst hos. Tro meg - neste gang skal jeg gi f...i alle dumme kommentarer og være åpen om svangerskapet. Vi må få lov å glede oss!

Men vi prøver igjen :-) Vi vil så gjerne ha - og gjerne to. Jeg er 1974-modell. Men jeg stresser ikke mht alder. Har sett inne på sidene her at flere har fått barn etter fylte 40år.

Så jeg synes ikke du er sprø :-) Du har bare et stooort hjerte som mange helt sikkert misunner deg :-) Go for it, sier nå jeg - hvis du vil ha nr 6 :-)

OJJ!! Ble langt dette innlegget ;-) Men ble litt engasjert forstår du :-)

Klem

Hei, og takk for svar!

Ble så glad når jeg leste innlegget ditt!! Er glad det finnes flere barneglade mødre her, som synes det er stort med mange barn!!

Men også trist å høre om at du mistet lille gutten i uke 13.. det er tøffe saker..

Håper å høre mer fra deg..!

Har sendt deg en pm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...