Gå til innhold

astma? Noen med erfaring med flutide? Bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! vi lurer på om gutten vår har astma. Han hoster på kveldene i en halv time etter han er sovnet og litt på morgenen. Han har vært hos lege, men der klarte han ikke å høre noe, men ville at han skulle ta flutide i 2 mnd og så slutte med den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,....dette høres ut som vår jente. I sitt første leveår hadde vi mange våkenetter og mye mye hoste. Har en storebror som dro med seg alle virus hjem fra bhg og hun hadde forkjølelses perioder som varte oppmot 8 uker. Etterhvert ble det konstantert infeksjonsutløst asthma og hun begynte på Flutide. Da merket vi merkbar bedring, forkjølelsesperiodene varte toppen 1 uke og våkenettene forsvant. Hun var mer opplagt på dagen og vi fikk en helt annent jente.

Må legge til at mannen min er lege og han var helt sikker på at hun ikke hadde asthma da han ikke klarte å høre noe piping eller tegn på at hun var obstruktiv.

Bivirkninger har vi ikke opplevd, men man skal være nøye med å skylle munn og vaske ansiktet rundt munnen etter hver behandling. Håper medisinen vil hjelpe din lille gutt like godt som den har hjulpet vår lille jente. Hun har i tillegg fått Ventoline for bruk ved anfall.

Skrevet

Sønnen min har brukt flutide i over 1,5 år og er helt avhengig av det. Prøver vi å slutte så begynner han å hoste (spes om nettene) og blir mer tungpusten. Vi har ikke opplevd noen spesielle bivirkninger, Men til tross for nokså dårlig matlyst i lange perioder så er han ganske tett (tung) og er kort av vekst. Noen mener at dette kan være bivirkninger av flutide men det vet jeg jo ikke. Å kutte ut flutide er uansett ikke et alternativ nå.

Skrevet

Hei.

Vi har brukt flutide i 1 år. Bruker i perioder på tre uker ca. Vurderte hele vinterhalvåret, men barne og lungelegen ville forsøke singulaer granulat en periode fordi dette er uten kortison. Det har ikke fungert så vi har gått tilbake til flutide ved forverring av astma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...