Gå til innhold

smaksprøver fruktmos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefales det smaksprøver - altså fra en liten teskje til gradvis økt porsjon- av feks fruktmos? Og gjelder dette i så fall også når en bytter type fruktmos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke det "korrekte" svaret på ditt spørsmål, men kan svare av egen erfaring :)

Vi startet med sviskemos og kjørte rett på med opptil flere teskjeer. Sviskemos gled nemlig ned på høykant. Deretter kjøpte jeg et glass med en eller annen fruktmos fra Hipp. Vet det var blanding av banan og en annen frukt/bær, kan det ha vært jordbær, mon tro?? Vi gikk rett på her også, men både jeg og samboer mistenker at tulla reagerte litt på denne mosen, så den gikk i søppelet. Hun fikk seg nemlig noen ordentlige skriketokter de dagene denne var på menyen. Deretter kjøpte jeg en slik 4-pack med fruktmos som er i sånne youghurt-beger (husker ikke merket). Denne gikk også ned på høykant, og ingen problemer med magen i etterkant :)

Nå har vi prøvd såpass mye rart, at når jeg først kjøper noe nytt, så kjører vi på :) Jenta vår blir 5 måneder om et par dager, og har spist grøt i ca 3 uker allerede. Får halv porsjon morgen og halv porsjon kveld. Frukt midt på dagen, sånn cirka... Sviskemosen har vi enten i grøten eller som dessert etterpå!

Tror egentlig ikke hun har behov for å prøve alle disse nye matrettene, men mor eeelsker å gå i barnematavdelingen i butikken, og synes det er kjempegøy med nye ting, hehe...

Skrevet

Vi har gitt grøt i to uker og hun får litt eple&pære-mos i, og litt til desert. I tilleg har jeg begyt å gi litt sviskemos på formiddagen for magen. Hun - som er så småspist når det gjelder mme - eeeelsker alt annet hun får! (Og blir litt snurt om hun kun får smake ei lite teskje før jeg setter bort glasset) Gleder meg sånn til å begynne å gi henne middag, tenkte jeg skulle begynne med dette om 10 dager - da blir hun 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...