Gå til innhold

Klipper dere lugg på barna?

Anbefalte innlegg

Dattera mi på snart 2 virkelig HATER å ha noe i håret. Enten det er spenne eller strikk. Det som er, er at hun har langt hår i nakken og så vokser det veldig lite på sidene. Så hun ser ut som en gutt med en skikkelig hockey-sveis. Og det er ikke noe fint. Hmmm.... Hva gjør dere? Sparer dere luggen, eller klipper dere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139699462-klipper-dere-lugg-p%C3%A5-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mine jenter har ikke lugg...

eller det vil si, minstemann på 3 var så lei av å ha småhår i øynene så hun klippet av litt av den lange luggen..

og så klarte hun å sette fyr på seg selv, og brant opp enda mer lugg, så hun har nå begge deler..

jeg er ikke så glad i lugg selv, og jentene mine skal ikke ha lugg så lenge jeg kan bestemme.. krysser fingrene for at jeg kan det en liten stund til :o) eller at de fortsetter å være enige med meg..

når det gjelder jenta di tror jeg jeg ville ha klippet håret i nakken så det ble litt mer en bob..

og så fortsette å spare..

Jenta mi ville ikkje ha noko i håret ho heller. Eg ville ikkje klippe lugg på trass og prøva å ha spenne i håret slik at det ikkje kom i augene hennars for ho dreiv og dytta den vekk heile tida. Det var så håplaust at eg måtte krype til korset og klippe lugg på ho. Ho blei jo så søt etterpå!! Har også klippt bob på ho nå før jul fordi håret bak var i to "lag", så me klippte det øverste laget litt og resten så det fulgte. Ho gjekk over luggen au men det var ikkje så lenge sida eg hadde klippt den. Nå vil ho gjerne ha spenne i håret så me prøvar det litt nå for tida. Hvis ho fortsetter med å ville ha spenne så kjem eg ikkje til å klippe den. Nå er jenta mi over 2,5år, nærmar seg 3år med stormskritt.......

Eg hadde klippt lugg hvis den var i vegen og ungen ikkje vil ha spenne eller strikk i håret også heller venta og sett det an litt, om det blir som her at ho vil ha spenne når ho blir større......

klipper lugg på ho som nærmer seg to år, venta lenge og ville at håret skulle vokse nok til at ho ikke trengte lugg, men håret forann vokser mye saktere en bak. Og spenner sitter bare i i et par minutter om gangen.

Så jo at ho var plaget med hår i øya så da fikk ho lugg.

Og ho er så søt med den så :-)

Annonse

Jenta mi som nærmer seg to år har lugg, hun vil ikke ha hverken strikk eller spenner oppi der så da har vi egentlig ikke noe valg...

Hun har krøllete hår da, og nå begynner det å bli såpass langt både på sidene og bak at det er på tide å få litt "sveis" på det, jeg ser for meg en skulderlang bob med lugg frem til hun blir gammel nok til å synes det er ok å børste, stelle og ha strikk i det.

Nei hun har helt naturlig sideskill, så håret havner liksom ikke i øynene..

Men mulig det blir værre når det blir litt lenger enn det er nå da.. Da får vi se :) hun er flink å ha ting i håret, så det blir vel en råd med det..

Kanskje jeg skal klippe lugg igjen da. Har prøvd en gang tidligere, men det blir ikke noe fint iogmed at hun har langt bak og nesten helt kort på sidene. Men det var kanskje ikke så dumt å klippe det bak også, men da tror jeg det vil se ut som om hun har helt kort, ettersom det er kort på sidene. Uff, er litt usikker. Har alltid synes at det er fint med langt hår. Eldste dattera mi var helt annerledes da hun var lita. Da vokste det nesten likt over hele. Da var det bare søtt med de baby-krøllene bak. ;)

Annonse

Vi sparer.. Hadde en lang, plagsom periode da alt håret hang i øynene, men jeg satt klar med nye spenner hver gang hun drog dem ut, så nå har hun visst godtatt dem... Har brukt spenner siden hun var nyfødt nesten, for hun har alltid hatt mye hår.

Eldstejenta har lugg, fordi hun ville ha det selv :) hun ble kjempefin.. langt langt hår og lugg :) tøfft.. minstejenta hadde ikke lugg, men tydeligvis så ville hun det annerledes for i helga så klipte hun av seg over halve håret.. så nå har hun luggen helt i hårfeste nesten og kort nesten hele håret, litt langt bak igjen såpass vi kan lage en kreativ hestehale.. så ja her har nå begge jentene lugg..

Jeg prøver å samle til like lengder på jenta mi på 3 nå.. luggen har vel vokst til haka nå, resten er skulderlangt.. Hun hadde lugg til hun var ca 2,5 år, men jeg syntes det ble endel stress å vedlikeholde den.. klipte den selv, og den ble enten skjev eller for kort ganske ofte. Brukte spenne i starten, nå kan hun ha alt bak ørene eller spenne.

Hun kunne forresten heller ikke fordra å ha noe i håret da hun var rundt 2, men snudde helt om når hun var 2,5.. nå kommer hun selv og skal pyntes med klemmer og hårstrikker når vi skal noe:)

Ta henne med en tur til frisøren og hør hva de sier. Blir nok finest hvis du klipper henne opp bak og slik at det blir en bob med lugg. Det er jo veldig fint.

Syns ikke barna skal gå med hårett i øynene hele tiden...

En tur til frisøren er jo også god trening, noen barn blir så nervøse i klippestolen,spesielt de som ikke har vært hos frisør før....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...