Gå til innhold

Dere med babyer på eget rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere babycall for å høre om babyen våkner i løpet av natten?

Eller hører dere det uten babycall?

Jeg har tenkt på å legge jenta mi inn på eget rom, men er redd for å ikke høre henne hvis hun våkner i løpet av natten.

Rommet er vegg i vegg, men er liksom vant med å ha sengen hennes rett ved siden av min.

Ikke lett å slippe taket....;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener..lillen vår sover på eget rom.vi har døren vår og hans på gløtt så vi hører han.ikke no problem her nei,enda jeg bruker sov i ro..hihi. i begynnelsen brukte vi babycall,men den tok jo inn alt som var, å våknet unødig av hver lille lyd..attpåtil tok naboen inn på den..taxiradio eller no sånt mistenker jeg:-S

så vi kuttet den ut.vi er også vegg i vegg da..

Skrevet

dessuten så har du vel det instinktet som gjør at du hører han med engang..sånn er det hvertfall hos meg..jeg våkner som med et knips, mens han må skrike leeeng før sambo hører han.

Skrevet

Hmmm, ja kanskje det er på tide å prøve. Jenta mi er jo tross alt 9 mnd ;-)

Ja, det er som du sier: Instiktet er jo der. En liten lyd fra henne, så får jeg det med meg. Håper bare jeg gjør det på eget rom også. Føler liksom det blir så laaangt borte.

Må jo gjøre det engang allikevel. Kan ikke ligge på samme rom for alltid *Hihi*

Takk, for svar :-)

Skrevet

Vi brukte babycall i begynnelsen, men fant ut at den bare var mer forstyrrende. Da våknet vi av hver minste lyd. Så vi har heller dørene på gløtt. Vi har ikke soverommene vegg i vegg, men bare en liten gang mellom og jeg hører det med en gang hun våkner. Tror vi mødre sover veldig lett, i hvertfall gjør jeg det.

Jeg syns heller ikke det var lett å flytte henne på eget rom, men etter et par netter syns jeg det bare var deilig. Alle sover mye bedre og snuppa sov over nattmåltidet.

Skrevet

vi har aldri hatt lillegutt på samme rom. de første 8 ukene hadde vi han faktisk i stuen! han lå i lekegrinden som var bare 2 meter fra soverommet. hadde da døren på gløtt.

da han begynte å sove bedre og lengre flyttet vi han inn på soverommet i andre enden av stuen. hadde vår og hans dør på gløtt, hørte han uten problem.

Nå bruker vi babycall. Men det som er kjekt å huske hvis man skal bruke babycall er å ha den på lav sensitivitet. for hvis den er på veldig sensitiv hører man absolutt alt, selv når gullungen fjerter. og det er jo litt upraktisk;)

Jeg har den stillt inn slik at det tar ett par rop/gråt før den kicker inn. Lillegutt pleier faktisk å rope litt i søvne nemlig.

når vi deler rom på ferie etc så sover ingen av oss noe godt, vi bare forstyrrer hverandre!

Skrevet

forresten, hva du kan gjøre i en liten overgang er å ha babycallen på og døren oppe, til du blir trygg på at du kan høre gullet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...