Gå til innhold

Baby på flybussen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer her?

Vi skal snart ut å reise, og må nesten ta flybussen til Gardemoen.Hadde håpet å slippe og ta med bilsetet på reisen, men jeg må kanskje det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De nye flybussene har et innebygd bilsete. Vet ikke helt hvor bra det er, men så det ihvertfall sist jeg var ute å reiste.

Du kan jo ta en telefon til norway bussekspress?

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å reise med flybussen selv med baby, men jeg har sett andre gjøre det;)

Det er på noen av setene integrerte barneseter som kan vippes ut på en måte - jeg er ekstremt dårlig til å forklare. Men, du trenger iallefall ikke ta med eget sete;)

Det er merket på vinduene hvor disse setene er, og bussjåføren hjelper sikkert til:) Han gjorde hvertfall det da jeg så det!

Skrevet

Ring å hør!

Jeg hadde nettopp med vesla på flyreise. Ta med deg babybjørn om du har! På Gardermoen har de iallefall ikke vogner med babysete. Blir slitsomt å bære på en baby+stelleveske!!

Skrevet

Vi var nettopp på flytur med vesla for første gang (hun er 5 mnd nå) og det setet på flybussen gikk helt greit. Var litt stresset for at det skulle være opptatt for hva gjør man da? Men det gikk heldigvis bra.

Setet er ganske bredt og litt bratt i ryggen i forhold til et babybilsete, men hun sovnet i alle fall fort så alt for ukomfortabelt kan det ikke ha vært :) Jeg måtte bare bygge litt med luen min mellom hodet og kanten på setet så hodet hennes ikke skulle ligge helt i vinkel.

Bæresele av et eller annet slag er kjempelurt når du kommer fram til flyplassen i alle fall!

Skrevet

Jeg tok flybussen med baby forrige mandag - og brukte dette bilsetet de andre beskriver. Man vipper et ordinært sete fremover, og vips - på baksiden trylles frem et bilsete for babyer :) Fungerte utmerket for oss, tulla mi er 5 måneder gammel.

Så det er bare å ta flybussen, ikke noe pes i det hele tatt :)

Skrevet

I stavanger har de vanlige bilseter på bussen, 2 stk. Vognen ble enkelt trillet rett inn i bagasjerommet, trengte ikke slå den sammen:) Og anbefaler som en over å ta med bæresjal eller babybjørn! Plutselig må du vente 2 timer ekstra og de har ingen traller el for babyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...