Gå til innhold

Hvordan avvenne nattmat (mme) 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut noen innlegg tidligere,men fått lite respons, så jeg prøver igjen, å håper på flere svar..

Sønnen min på 7 mnd våkner mye på natta enda,gjort hele tiden.men tror det er vanen som gjør det..eller uff, når jeg nå tenker meg om, han tømte inatt to flasker mme(tilsammen ca 400ml) men fordelt på flere måltider.drikker mellom 80-100 ml hver gang han våkner.han drikker vanligvis ikke opp begge flaskene da men inatt gjorde han det,bare ett eksempel.blir snart gal av denne våkenheta om natta.etter å stått opp flere ganger pr natt i ca 10 mnd blir jeg snart sprø..

Måltider og rutiner er slik på dagen:

ca 08:stå opp å spiser grøt + litt mme.noen ganger spiser han opp,noen ganger spiser han halve.

ca 10.dupp,

ca 12:lunsj, f.eks moset banan og vann

ca 14-1430:dupp,trenger da ca 150ml mme for å sovne

ca 16-17: middag,moset potet,gulrøtter,

ca 1830-19: kveldsmat,grøt og litt mme

ca 19-1930: mme, spørs hvor mye grøt han spiste til kvelden etter hvor mye han drikker her..kan være rester av mme etter grøtmåltidet han drikker,men poenget er at han må som regel ha litt mme på sengen før han roer seg og sovner.

Utover kvelden og natten våkner han mange ganger, enten for smokk eller ofte uansett så vi må gi mme.

hjelpes meg, hva gjør jeg??jeg fungerer ikke på dagen av å ha det slik hver bidige natt.rutinene er bra med mat og søvn på dagen, bortsett fra den skvetten med mme til duppene. men natten er et h....!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Min er strax 7 mnd og våkner hver tredje til fjerde time. Jeg har tenkt til å strate med avvenning, men så ble han syk. Typisk. Med en gang han er frisk og spiser grøt til kveldsmat (har mistet matlysten nå som han er syk) så starter vi. Han sover ved siden av sengen vår, i sin egen sprinkelseng. Frykter det blir høylytte protester. Har tenkt å roe han i hans seng. Stryke på han og si til han at "nå er det natt og du må sove". Men blir nok tøft. Mannen min og jeg får ta hver vår natt. Noen som har flere tips?

Hvordan har du tenkt å gjøre det Hilde-29har nå 2søte små?

Skrevet

Vel,sønnen min sover på eget rom da,vegg i vegg med datteren min på snart 3 år, og oss.ettersom han hyler sånn, så synes vi ikke så mye om å la han ligge å skrike heller,pga redsel for å vekke dattera vår.hun har hatt en laaang periode med vanskelige netter hun også, men er heldigvis begynt å bli flinkere.men tør ikke å prøve henne ut for å si det sånn.kan godt henne hun kan sove seg gjennom det, men uff..og jeg er så nedbrutt av for lite søvn nå,at tanken på en slik kamp er noe jeg gruer meg skikkelig for..men jeg begynner å lure på om det er det som må til altså...

inatt våknet han hver time-annenhver time..skvetter med mme for å sovne igjen..

Skrevet

dytter....................................................................................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...