Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp, step-by-step, hvordan lager DU bløtkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt ferdig bunn...så det største problemet er vel unnagjort. Men hva skal jeg ha i kaka?

Skal bunnen dynkes med noe? Hva og hvor mye?

Kan jeg lage den i kveld når jeg skal servere den i morgen?

Fortsetter under...

Skrevet

du kan bruk det du liker hermetiske pærer, fresken eller fruktkoktail ,frukt, syltetøy eller bær .

jeg dynker med sukkerlaken til hermetiken eller sitronbrus som sprite,

hvor mye ca 3-4 ss. det er en smaksak.......

ja du kan pynte den idag hvis du har plass til den i kjøleskap..

Skrevet

Enkleste måte er å dynke med eplejuice eller vesken fra hermetisk frukt.

Jeg er ingen fan av bløtekake, men de jeg synes bikker over til spiselig er de som har masse rart i seg. Gjerne et lag tropisk frukt, et lag jordbær og et lag sjokolade.

Men leste her om å ha et lag sitronfromasj og det hørs utrolig godt ut.

Kan fint lages dagen før, men kremen bør legges på samme dag for å se fines mulig ut.

Skrevet

Jeg pleier å fylle med hermetisk ananas og mandarin, pluss ferske bananer og jordbær, og noen ganger kiwi. Jeg dynker bunnen i saften fra ananasboksene, og hvis jeg føler at det blir for tørt, mandarinene også. Jo fuktigere jo bedre. Så lager jeg vaniljekrem og smører ut over lagene før jeg har på frukt. Dekker så kaka med krem og pynter med mer frukt, eventuelt raspet sjokolade.

Jeg liker også å legge en hel ring med ananas i midten av kaka, som jeg ved servering skjærer rundt. Gjør det mye lettere å servere, for denne kaka blir ordentlig bløt! Men smaker nydelig..

Skrevet

Du kan også dynke med en blanding av melk og vann, halvt om halvt.

Jeg er glad i å fylle med jordbær (syltetøy nå på vinteren) og banan, og krem selvsagt :) Synes jeg er kjempegodt!

Lykke til med din kake!

Skrevet

Jeg har verdens supreste bløtkakeoppskrift.

Finn frem mobil, tast nummer, ringe bestemor, si hva du vil ha inni, hent i morgen tidlig;)

Den blir knallbra hver eneste gang;)

Annonse

Skrevet

Hvis jeg skal flotte meg lager jeg bunnen selv, og har forskjellig krem i de to lagene inni. F.eks et lag med råkrem og rørte jordbær (kjøp fra frysedisken og rør selv) i et lag, og krem med hakkede valnøtter i det andre laget. Gjerne marsipanlokk.

Hvis jeg skal gjøre det veldig enkelt lager jeg den kaka som står utenpå den ferdige gelepakka til Tine, superenkelt og ser veldig bra ut. Ferdig bunn fylles med vaniljekrem fra hylla på butikken og jordbærsyltetøy, legges inni en springform, pynt toppen av kaka med jordbær (frosne eller fra frukdisken), smelt geleen på svak varme i en kjele og hell over bærene, la stivne.

Skrevet

Slik lager jeg verdens beste bløtkake:

1. Finner frem telefonen

2. Ringer mamma

3. Sier at jeg trenger en bløtkake

4. Setter meg i bilen

5. Henter en fiks ferdig og deilig bløtkake.

Takk, mamma! =)

Hehehehehehehe...:-P

*ikke husmoremne i denne tøtta*

Skrevet

Dynker den med melk. Har litt melk på en skje som jeg fordeler rundt i sirkler.

Første laget har jeg vaniljekrem, og bananskiver. Og litt jordbærsytetøy over.

Andre laget er det jordbærsyltetøy og krem.

Jeg syns dette er best.

Mamma liker best når jeg lager med krem og bringebærsyltetøy, ikke så sukkersøt som med jordbær.

Skrevet

først dynker jeg bunnen og lokket med appelsinsaft eller melk. Har du to eller tre lags?

Så har jeg vispet 2pk fløte til krem. Tar ut ca halvparten og blander i en del jordbærsyltetøy til kremen blir fin og rosa.. mører på et ok tykt lag, legger på bananskiver og et lag til med krem. Så legger jeg på lokket. Har du tre lags kakebunn gjentas dette først. Lokket smører jeg inn med krem og smører rundt kaka med krem. Tar litt krem i en brødfrysepose, klipper et hull og pynter kaka rundt kantene og sånn. Så tar du å pynter den med kakestrø, geletopper, sjokoladeperler eller liknende...

Lykke til

Skrevet

Og ja, det går helt fint å lage den i kveld selv om du ikke ska servere den før i morgen. Bare sett den inni et fat med lokk og sett det inn i kjøleskapet.

Skrevet

Og ja, det går helt fint å lage den i kveld selv om du ikke ska servere den før i morgen. Bare sett den inni et fat med lokk og sett det inn i kjøleskapet.

Skrevet

Sist jeg laget ble den utrolig god!

Hadde i:

-Krem

-Vaniljekrem

-Jordbær

-Hakket 70% kokesjokolade

-Mango

Dynket bunnen med melk.

Ligger step by step bilder på bloggen min:

www.trekloverfamilen.blogspot.com

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...