Anonymor Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Lillemor er utrolig hjelpsom. Hun er 1 år, å tar f.eks et grepa tak når klær skal henges opp ;-) Samme hvis vi holder på med oppvaskmaskinen, da skal hun helst ligge oppå lokket , for å gi oss bestikk. I går tok hun og pappaen ut av maskinen. Dessverre er ikke oppvaskmaskinen vår av ypperste klasse , så det var ( for første gang ) litt vaskemiddelgroms i lokket hvor det skal være. Pappaen så dette , å skulle akkurat til å ta henne vekk fra maskinen i frykt for at hun skulle få noe av dette i seg. Han snudde seg , satte opp tallerkenene og idet han skulle ta henne vekk hadde hun endel hvitt groms rundt munnen. Pappa gjør følgende : Opp med ungen , tørker av munn, og tunge , men ser så at hun har noe hvitt oppi ganen. Han propper i henne masse vann. Rett inn på badet , å stikker en finger i halsen på henne. Å hun spyr! Vips var hun kvitt dritten. Så ringer han giftsentralen, forklarer hva som har skjedd og hva han har gjort. Dama på giftsentralen sa: Godt jobba. Du har handlet riktig. Kontakt legevakten. Kontaktet legevakten ... å legevakten sa de gjorde det samme , å at hun mest sannsynlig ikke hadde mere i seg siden det ble gjort så kjapt . Lillemor er en glad frisk laks idag:-) Men jeg er imponert over Pappaens evne til å handle så raskt og tenke så lang. Flinke Pappaen!
SallyAnn Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Det må jeg si! Skryt til far! Vet ikke om jeg selv hadde klart å være like snarrådig...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Oj! Flink og handlekraftig pappa da! Sambo her hadde sikkert bare smellet med sintestemmen og sagt æsj osv.... vasket munnen hennes og ferdig med det... *sukk*
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har akkurat samme "problemet", ei overhjelpsom lita jente som før man vet ordet av det sitter omtrent inne i oppvaskmaskinen. Jeg har tenkt på dette mange ganger selv, og har funnet ut at jeg drar ut den nederset kurven på oppvaskmaskinen slik at hun ikke så lett kommer oppå lokket, selv om hun skyver den fort inn igjen, for det er vannet og såpenkoppen som er spennende! Vi har ny oppvaskmaskin, så såpen er borte, men kommer absolutt til å tenke på din historie neste gang hun hjelper til :-) Må også si at du har en snartenkt pappa i hus, jeg vet ikke men håper vi hadde tenkt på samme måte som han dersom ulykken var ute! Fint at du deler historien, det er så mange farer i huset man ikke tenker på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå