pusseluskan Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Lurte på om det er noen her inne som kunne ha et råd til meg! Jeg har en liten datter på 8 1/2 mnd som jeg fremdeles ammer 3-4 ganger daglig. Hun har nå fått flere tenner og det virker som om de 4 tennene oppe gnisser veldig mot areola når jeg ammer. Har brukt ammeskjold en liten stund for å beskytte meg mot gnissing og biting,men det er så tungvindt.. er takknemlig for råd!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Jeg merket det veldig godt da eldste min fikk tenner oppe. Hun hvilte på en måte tennene mot areola så det ble tannmerker. Det jeg gjorde var å passe på at hodet ikke vippet forover ved amming, at hun heller lå med litt strekk i halsen. Og så gikk det bedre etter hvert som puppen ble vant til det. Om hun bet avsluttet vi amming for den gang.
pusseluskan Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2009 Tannmerker her også. Vi forsøker videre med ditt råd,takk i allefall!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Håper det går seg til! Her hjalp det forresten å skifte ammestilling innimellom også, slik at tannmerkene ikke kom på samme sted hver amming ;o)
pusseluskan Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2009 Nå går det faktisk helt supert med ammingen...
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Så bra!!! Puppen venner seg til det utroligste med litt tid til hjelp!
lille sprelle Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 pass på at barnet er tett inntil deg når du ammer dersom barnet biter - første gang skvatt jeg sånn at jeg kløp henne i siden.. hehe..... hun slapp andre gangen sa jeg høyt au - da begynte hun å gråte etter det har det vært lite problemer et tips er visstnok å trekke barnet til deg så det må slippe for å få luft.... jeg ammer nå ca 4 ganger i døgnet og det er masse tenner i munnen - sjelden noe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå