Gjest Trollbundet Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hvor lang tid gikk det fra dere søkte til dere fikk svar og fikk time??? Er det sant at det går 1 år???
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 PMT-O er noen år siden vi prøvde. Tror ikke det tok så lenge her, noen måneder, bare. FNT har vi nettopp vært gjennom, og der tok det ca 2 måneder: Sommerferien i fjor:) VELDIG BRA opplegg:) Håper det går bra med deg og dine. Det er ikke enkelt å ha et barn som er annerledes. Og jeg har en følelse av at det offentlige lett skylder på "problemer hjemme" nå for tiden. Har en venninnne som har fått samme "diagnosen", når barnet så tydelig har ADHD. Tror dette bunner i at en i noen år visstnok har vært for slepphendt med ADHD-diagnosen.
Kulå Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Fikk time til samtale uka etter at jeg tok kontakt. To uker deretter begynte vi på opplegget : )
Gjest Trollbundet Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Kulå : var det pmt-o eller Fnt du mente på?? Det gikk jo fryktelig fort da:)
Kulå Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 pmt-o Ja, det gikk fort. Tror ikke så mange her egentlig har hørt om det. Det hadde ikke jeg for inntil et par mnd siden. Tipper det er derfor...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Vi søkte før jul 2007. Fikk brevet i retur pga manglende svar i brevet. Sendte de inn igjen. Fikk time til konsultasjon i april hvor de da hadde samtale med meg og en del andre. En uke fra det gikk det og jeg fikk svar at de tok oss i mot på pmt o programmet. Da fikk jeg time med en gang. Så hele prosessen fra vi søkte til svar var ca 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Jeg er i programmet ennå, men trapper ned nå med timer. Litt rart faktisk for det gjør meg veldig trygg å være der en gang i uken.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Søkte dere direkte eller via feks barnevernet? Jeg nevnte at jeg kanskje ville ha dette opplegget for oss til barnevernet (har "meldt" meg selv til dem,og har avlastning en helg i mnd for min sønn). Men fikk høre at det var veldig strenge kriterier for å få det programmet,og at vi ikke var i den kategorien (hun sa de tilbyr det først og fremst der forholdene er så ille at omsorgsovertagelse vurderes). Er det kanskje veldig ulike kriterier rundt om i landet for å få tilbud om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå