Gå til innhold

Baby som spiser lite/ammer sjelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jenta mi spiser så lite for tiden.. Hun er 7 uker. Noen med erfaring som har tid til å lese dette?

Den siste uken har jeg slitt med melkespreng og problem med at hun aldri tømmer en pupp engang.. Hun avviser ofte puppen på dagtid, og hvis ikke så spiser hun bare litt og sovner igjen. Hun sover veldig mye både på dag og natt - men spiser flere måltider om natten da. Kan det være at hun sover så mye så derfor trenger hun egentlig ikke mat hver 3/4. time hele døgnet? At siden hun spiser hver 3. time på natten (eller oftere) så trenger hun ikke så mye på dagen, har mao snudd døgnet litt? I kveld ammet jeg henne i sekstiden men da ville hun bare såvidt ha en liten sup - har forsøkt å få henne til å spise flere ganger siden det, men hun vil ikke.. ligger nå og sover med smokken sin. Aner ikke om hun går opp i vekt bra akkurat nå, men hun er god og rund. Er litt bekymret for at hun er så uinteressert i puppen på dagtid og føler alt er sååå annerledes enn med eldstemann som hang i puppen konstant, så kanskje derfor jeg stresser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med de våte bleiene? Er det merkbart mindre?

Skrevet

Det er noen barn som er nattspisere. Om du klarer å leve med det, er det helt OK! Å forsøke å snu det kan bli vanskelig også.

Det du kan følge med på for å være sikker på at hun får i seg nok, er bleiene. Har hun flere våte bleier i døgnet? Da er det fint! Slike nattspisere har ofte søkkvåt nattbleie og litt lite tiss om dagen.

Skrevet

Jeg har samme problem. Har vært på helsestasjonen og veid henne og vektoppgangen er bra. Hører hun får i seg veldig mye på natten, men på dagtid tuller hun bare og kniper igjen munnen når melken kommer...

Skrevet

Hei.

Jeg synes det er vanskelig dette med brystbarn, ihvertfall min lillegutt! Spiser uregelmessig både hvor lenge mellom hvert måltid og hvor mye. Noen perioder spiser lillegutt veldig lite og nøyer seg med måltid hver 3/4 time på dagen. Dette kan gå over flere dager, opptil en uke. Jeg er selvfølgelig veldig sprengt denne perioden, og må pumpe meg mye for å ta unna. Også plutselig begynner han å spise ofte og masse igjen. Og sånn er det av og på i perioder. Jeg skjønner ingenting, noen dager veldig sprengt, og noen dager behagelig myke bryst.

Iom du sier at du er spregt så har du i alle fall nok mat til henne:) Men allikevel lurt å følge med vekten om du synes hun får for lite i seg.

Skrevet

Det blir gjerne litt jojo-effekt de første månedene. Litt lite melk - babyen spiser ofte, og puppene øker. Gjerne øker de til mer enn babyen klarer å spise, og de tømmer ikke puppene. Lang tid mellom må¨ltidene pga. kjempemett baby - og puppene skrur ned produksjonen, gjerne litt for lavt. Baby blir sulten, suger ofte.... karusellen er i gang! Det går seg til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...