Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hei! Jeg har en datter på 17 år. Vi har store mistanker om at hun har diagnosen ADD. Noe hun selv tror også! Vi har tilegnet oss mye kunnskap rundt diagnosen. Hennes bror fikk diagnosen ADHD i en alder av 7 år. Han er nå 22 år. Er det noen som har kjennskap til en flink lege eller psykolog, som utreder en snart "voksen" dame?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Få lege til å henvise til BUP så fort som mulig. Med en gang de er over 18 år tar det mye lenger tid og er vanskeligere!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Ja. Jeg ble utredet hos Sverre Andresen, han er privat nevropsykolog med avtale med NAV, slik at det ikke blir egenandel eller noenting. Han holder til i Ski. Han er fantastisk dyktig, har veldig lang erfaring. Psykiateren jeg går til nå, som er overlege og svært erfaren innenfor ADHD sa til meg at rapporten fra Sverre Andresen var det beste arbeidet han noensinne hadde sett. Rapporten var så fyldig og grundig at det ikke fantes noen som helst tvil om at jeg hadde diagnose. Vanligvis måtte psykiateren bruke en del tid på å verifisere diagnosen før medisineringstiltak kunne settes inn. I dette tilfellet kunne vi bare gå rett på med medisiner, og sparte mye tid. http://www.follo-nevropsykologi.no/ Han hadde svært kort ventetid da jeg ble henvist, kom inn tre uker etter henvisingen, anbefaler dette på det sterkeste!!! Bor dere i en annen by (bor selv i Bergen) er det likevel verdt turen til Oslo og deretter Ski. Jeg ble utredet på en dag, med åtte timers intensiv testing. Rapporten fikk jeg et par dager senere. Bare vær obs på at add er en diagnose som stort sett godtas i USA o.l. Sverre Andresen og de fleste andre nevropsykologer stiller adhd-diagnose, og kaller det da ikke add - selv om datteren din kanskje ikke har hyperaktivitet. De spesifiserer heller hvilken type adhd-diagnose det er.
Frukten og To små Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 BUP BUP, fort som rakkern.. få henvisning før hun er 18. ellers så glipper hun mellom hendene på de. men hvis dere har vært igjennom dette en gang før, kjenner dere vel til prosedyrene lykke til, håper hun får utredning og god hjelp fort!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Tusen takk, for gode tips! Vi er allerede i ppt systemet, men av erfaring tar dette tid! Jeg har nå vært hos fastlege med min datter, og fått henvisning til follo nevrospykologi. Vi bor på østlandet, så dette passet perfekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå