Gå til innhold

Uke 8-gjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med ruging og venting? Jeg er på dag 3 og holder på å bli sprø.11 dager igjen!! Veksler mellom håp & babydrømmer, og pessimisme. Merker progrstan godt og men lite ellers tror jeg. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia cathyS.

Jeg også merker progestanet kjempegodt, mye luft i magen + mensvond i mage og rygg. Dagen i dag gikk heldigvis fort, mye å gjøre på jobben :-) Er spent på resten av uka, håper de går like fort. Men, neste uke tror jeg blir tøft. Teste, ikke teste, teste, ikke teste, teste, ikke teste . . . . . . . . . .

Skrevet

Jo, rugetiden går forsatt fint:-) Jeg har nettopp vært ute å spassert en tur og det hjelper på å klare tankene. På onsdag skal jeg reise til en vennine og overnatte. Det gleder jeg meg til.

Dette er fjerde prøverør forsøk slik at jeg er nok litt roligere nå enn på de andre forsøkene. Men pyton dagene kommer vell.....

Håper du finner roen innimellom:-)

Skrevet

Jeg merker fortsatt ingen ting og tar det som et dårlig tegn... er egentlig super-rolig, og det er vel som hvite due sier at når en kommer til at man har flere forsøk bak seg så blir en på en måte mere vant til dette. Forrige forsøk trodde jeg at jeg var gravid, følte meg gravid, fikk allikevel negativ test og blodprøve, men mens var nesten 2 uker forsinket (har aldri hendt meg før) så da fikk jeg på nytt et håp om at egget bare hadde festet seg veldig seint, og det var utrolig slitsomt å gå sånn og gruble. Var faktisk letta da mens kom så jeg fikk et klart svar. Nå regner jeg meg selv som ikke-gravid til det motsatte er bevist. Jeg orker ikke ha så veldig forhåpninger denne gangen.

Skrevet

Det er sant så sant - greit med is i magen. Vi har provd i snart to år så for oss var det en revolusjon å komme til innsettting, og med det kommer det håp. Men prøver å være rolig :) Puh! Håper spiren sitter på hele gjengen her!

Skrevet

ikke for å ødelegge jenter, men det blir bare værre!

Jeg skal teste på torsdagen og røykeslutten har blir røykestart igjen og jeg holder pusten hver gang jeg er på do......

Sover ikke på natta og prøver at jeg kan for å ikke tenke på magen!

Tror jeg seriøst har handlet hundeting for snart 5000 på e-bay....

Skrevet

Så artig å kunne lese om dere som er på samme stadie som meg!!

I går var jeg på dag 3. Hadde det veldig fint, bortsett fra at jeg måtte tisse ofte. I 12-tida, mens jeg var på jobb begynte jeg å få mens-lignende smerter. Disse ble bare værre og værre, og og spredte seg opp gjennom ryggen. Til slutt satt jeg på huk på gulvet på kontoret mitt. Kom ikke gjennom på sykehuset, og mannen min kom til slutt å hentet meg. Da han kom igjennom til sykehuset fikk vi beskjed om å komme med en gang.

På ultralyd kunne de se at den ene eggstokken hadde lagt seg veldig forkjært. Jeg fikk smertestillende, og beskjed om å ligge i sideleie frem til onsdag. Sideleie skal hjelpe eggstokken å skli på plass. Jeg må drikke mye, slik at blære også kan dytte litt på plass, og må unngå å tisse så lenge jeg klarer.

Nå er jeg smertefri. Jeg håper det er et godt tegn, for hvis ting ikke ordner seg av seg selv kunne operasjon bli et alternativ.

Ellers kunne de ikke se at noe var galt, men kan love dere jeg følte litt panikk....

Skrevet

Å drikke mye og å ligge i ro har hjulpet!! Var på UL i dag, og ting har lagt seg på plass. Føler meg helt fin nå.

Hvordan står det til med dere andre??

Skrevet

Jeg har store (les: større :-S) ømme pupper og kjenner innimellom tendenser til menskramper. Det er ømt hvis jeg har holdt meg lenge før jeg går på do, og hvis jeg gjør noen kraftanstrengelser (så det gjør jeg IKKE). Jeg er nokså trøtt noen dager og veldig sårbar hver dag...

Jeg har gjort det som ikke anbefales, å ta en en test i dag. Grunnen til det var rett og slett for å se om hormonene slo ut, slik at jeg vet litt mer om hvordan jeg kan tolke en eventuell positiv (tidlig) graviditetstest. Testen var negativ, så nå venter jeg bare på HCG slik at testen kanskje slår ut positiv i tidlig neste uke. Kanskje jeg allerede prøver i helgen.. :-S

Jeg syns det er litt greit å vite slik at jeg ikke trenger å lure på om det kanskje er andre hormoner som slår ut på testen. Jeg bruker uansett bare billige strips som koster omtrent ingenting :-)

Skrevet

Så vidt jeg vet så er det ingen medisiner nå, sånn som progesteron-tilskuddet som kan gi noen falsk positiv test. Er det positiv test så er det utelukkende fordi at man er gravid. HCG nivået i blodet blir ikke påvirket av progesteron-tilskuddet. Det eneste som kan slå ut på HCG nivået er eggløsningssprøyte, hvis man da tar grav.test like etterpå. Det er vel noen som får positiv test allerede på rugedag 10, men det er enda veldig tidlig men på dag 12 og utover bør det være ganske sikkert det resultatet man får. Det varierer også litt med hvilken test man tar hvor følsomme de er for hcg nivået. Jeg tenker jeg begynner teste litt på søndag og utover.

Skrevet

Jeg ville sjekke at eggløsningssprøyta var helt ute av systemet. Jeg har blitt rådet til å ikke teste før IKM7blodprøve fordi en eventuell positiv test kunne være etterslep fra sprøyta. Men nå vet jeg at jeg kan stole på en eventuell positiv test :-)

Noe skal man jo holde på med mens man venter også! :S

Skrevet

Hei jenter. Rugedag 6 i dag. Er i topp form, ingen plager, symtomer e.l. Når jeg jobber greier jeg å glemme at jeg er ruger og bra er det - da går dagene fortere :-)

Hvordan går det med dere jenter?

Skrevet

Er på min 8 rugedag. Formen er ZZZZZZzzzzzzz hele dagen, phu... Har hatt en del stikkninger i magen fra starten av. Siste to dager har jeg hatt mye murring i rygg og mage, også har jeg fått store og ømme pupper av progesteronen.

Jeg synes dagene g

Skrevet

Kan jeg bli med?

Er på rugedag 6...(Uff ikke mer..)

Har som jeg har sett på mange av dere en laang og brokete vei bak meg.

Oppsummert.

1. IVF m 2 frys - nothing

Gravid 2 ganger innimellom.

..Exu og exu+MA.

Jaja nå er det fremtiden som gjelder.

Har dere begynt med symtom leting??

Jeg er vel litt vel intressert i brystene mine, de er litt ømme men ikke veldig...ser veldig etter mørkt område.. Ellers er jeg oppe om natten flere ganger på wc..helt uvanlig til å være meg..

Men kjenner ingenting ellers.. Andre

Skrevet

Leter ikke etter symptomer....men har aldri hatt så store pupper....hehe...

Stikker litt i magen.

Ellers ingenting.

Var i bakken i dag, på ski. Hærlig avkobling!!

Skrevet

Har ikke fått noen symptomer, annet enn litt større pupper og større mage men det vet jeg kommer av crinonen. Venter liksom på kvalmen, for den har kommet tidlig før - men ingen antydning. Ikke noe positiv til dette nei, i dag tok jeg faktisk og en kaffekopp (hadde kutta kaffen nå) for jeg tror bare ikke det er noe der. Vi får jo bare se. Har vært mye mye roligere denne gangen enn forrige gang og egentlig ikke stressa så veldig med å tenke på dette, men det ligger jo der i bakhodet og murrer allikevel. Blir i alle fall spennende neste uke da testresultatene begynner å komme inn :-)

Skrevet

jeg og! Ømme pupper, puddingmage og mensmurringer. Og grinete! Er litt sånn nei går sikkert ikke osv. Og tok en enkel latte i dag, første på ei uke. Orker ikke tenke på dette hele tiden. Er vel mange som ikke har symptomer så tidlig og...?tester neste fredag sukk.

Skrevet

Jeg tar første hjemmetest søndag og skal ta blodprøve tirsdag. Jeg håper virkelig det lykkes for deg CathyS siden du ofte ikke har kommet til ruging før. Ruger man har man i alle fall 30% sjanse til å bli gravid. Vet ikke om dette er :-) eller :-( egentlig da...30% er jo egentlig ikke så veldig mye....Da håper jeg du koste deg med latten! he he...Kaffen min var i alle fall god.

Skrevet

Jeg må bare innrømme at jeg blir litt sprø av disse vente dagene. Jeg har ikke akkurat kjent symptomer. Men puppene har vært ømme og store og ikke i det hele tatt om hverandre (sikkert pillene). I går fikk jeg skikkelig menssmerter når jeg endelig la meg i ro på sofaen på kvelden. Det pågikk skikkelig i hele natt og er fortsatt ganske intenst. Jeg pleier å få litt menssmerter et par dager før mens, men aldri såååå intenst og ikke såpass lenge før. Og i alle fall ikke så konstant hele tiden.

Jeg hadde bittelitt blod (lilen stripe sammen med slimtråd) i forigårs... Nå er jeg deppa - sikker på at det ikke har lykkes... søren å. snufs.

Skrevet

Vi får prøve å ha is i magen jenter. Eh, dårlig bilde kanskje urgh.

Tror stikkpillene er heftige saker, kan blö av det og, hvilken rugdag er du på Mamamia?

Jeg er hvertfall beinsikker på at vi ikke gir oss før vi får et nurk, sambo orker så lenge jeg orker foreløpig. Nordica sier 80% lykkes til slutt om man er under 37 og 50% hvis over. Tall er bare tall for enten så klaffer det eller så gjør det det ikke, men syns det hørtes ok ut likevel.

Å komme til innsetting denne gangen har rett og slett gjort meg STA!!

hehe. God helg jenter!

Skrevet

Jeg ville ikke vært bekymra for litt blod hvis det kommer en god stund før du skal få mens, for det blodet der kan bety hva som helst, også at det har festet seg. Har aldri hatt festeblødning selv men det er mange som har det. Jeg har ikke mye menssmerter og det andre kaller mensmurring har jeg aldri kjent. Noen sier også at disse murringene er positive. Ikke vet jeg.... Jeg bleier imidlertid å kjenne min egen eggløsning, er da jeg er "rar" i underlivet.

Skrevet

RD 10. Tenkte jeg skulle klare å vente til blodprøven på torsdag, men nå kommer kanskje mensen før det allikevel.

Hvordan har du det?

Skrevet

Æsj, jeg har hatt mensmuringer men nå er det helt stille der og eneste jeg merker er de ømme puppene. Syns det kommer en del progestan ut og, er dette dårlig tegn tror dere? Er ellers varm og grinete.

Skrevet

Tenker på deg, CathyS! Når r blodprøve? Huff, for noen nervepirrende dager! Men husk at symptomer kan være så mangt.Så ikke ta sorgen på forskudd,vennen ;-)

Jeg følger spent med og heier på sidelinja!! For alle tuppene i uke 8-gjengen!

Skrevet

Hei hei jenter. Ingen symtomer her, absolutt ingenting. Er på rugedag 9 i dag. Ikke lenge igjen til IKM :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...