Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har fra fødsel av vært svært urolig og ville aldri ligge på rygg, men alltid sitte opp. Og jeg har bært og bært.. Rundt 7 mnd ble han bedre da han begynte å sitte, men fortsatt sutrete og ubeskrivelige søvnproblemer. Det var da hs mente at han kan ha reflux. Hos legen ble vi ikke trodd, men han sendte henvisning til sykehuset. Der mener de at vi må sjekke han for melkeallergi (unngå melkeprod. for barn og mor i 2-3 uker og se etter forbedring), for å utelukke det. Det er fortsatt 2 mnds ventetid for å få testet reflux. Han er 10 mnd og har plutselig begynt å bli mye bedre både mht sutring og søvn.Jeg ammer. Han har vært vanskelig å mate, men jeg har funnet mine metoder. Ikke har han vært særlig på å kaste opp, dette begynte ikke før ved innføring av mat med biter/brød. Han har aldri kastet opp utenom måltid, og gulpet aldri som barn. I og med at han er så opp og ned så syns jeg det er veldig vanskelig å prøve slik melkefri diett, for plutselig ble han en drøm, og så ble han syk med influensa og nå er han frisk og vanskelig igjen. Kanskje jeg nedvurderer muligheten for melkeallerigi, men jeg ser ikke helt sammenhengen med melkeallergi, men ser store sammenhenger med "stille"reflux. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette kan hjelpe deg men vi har tatt blodprøver av vår gutt (var 5mnd da) hos barnelegen for å teste om han reagerer på egg, melk eller fisk. Har også tatt pirkeprøve på armen og prøvd ut melkeerstatningsproduktet Nutramigen (fåes på resept dersom barnet må ha dette i stede for annen melk). Vi har gjort dette for å mulig finne årsaken til eksem. Kanskje du kan prøve noe av dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...