Gjest Skrevet 2. mars 2009 #76 Skrevet 2. mars 2009 ebeline Denne strikken/fingerkondom/hinnen/gummistrikket blir mykere jo nærmere fødsel du er... Men den ligger som oftes etter uke 37 i midten å den er helt myk å kommer lengre å lengre nedover i skjeden. Men det er lurt å be om hjelp siden en gravid kvinne ikke kommer like godt til pga kortere fingre å litt vridde armer. Om du er myk å litt opphovnet så er dette et godt tegn.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #77 Skrevet 2. mars 2009 Bilba venter nr 2_høygravid Null problem du...Svarer på det jeg kan svare på..Vet bare at mange fødende er veldig skeptiske til å dra så mange ganger på sykehuset. Lykke til fremover.
ebeline Skrevet 2. mars 2009 #78 Skrevet 2. mars 2009 Håpefull_jente -Mamma- aa... ja jeg går jo bare og tripper for tiden.. har så lyst at princessa skal komme nå.. gleder meg slik at det bobbler i meg:) har spurt han men etter vi var på sykehuset, var der for og kjekke ctgen for hu har vært så rolig.. men alt er bra men når legen strippet meg va etter det og hun fortalte meg at jeg hadde åpning er han redd for og ha sex, så da tror jeg heller ikke han tårer og kjenne.. :/ menmen får ta tia til hjelp da
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #79 Skrevet 2. mars 2009 ebeline Han skal overhodet ikke være redd for å ha sex eller å kjenne etter. Bare vent til etter fødselen. Han får et helt annet syn på hva denne ungen din tåler..Min prinsesse ble tatt med vakum på slutten..Da sto jordmoren med spenntak med vakum i 5 pressrier før hun var ute. De dro henne ut,snudde henne opp ned å ristet henne. Mannen min fikk helt sjokk men dette var HELT vanlig. En lege lå oppå magen min på alle 4 å pressa som pokker.. Så en runde sex tror jeg ikke er like gale.
ebeline Skrevet 2. mars 2009 #80 Skrevet 2. mars 2009 Håpefull_jente -Mamma- såpass ja.. det hørtes vont ut. stakkar hvordan var mannen din etter på da? det er jo vårt første barn og fra begynnelsen har han hatt problemer med at vi har sex. får prøve og prate me han om dette men seriøst det me denne striken.... som jeg tror jeg kjenner.. kjenner jeg hode, men vis jeg egentligt finner rete plass er det plass til en 3 -4 fingre... tror jeg.... kommer ikke helt over dette... hehe
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #81 Skrevet 2. mars 2009 ebeline Om du får inn 3 eller 4 fingre er dette helt vanlig nå...Mange får såpass med åpning før fødselen..Riene kan komme etterhvert. Men du burde nokk høre med jordmor eller nærmeste sykehus om å få komme inn på sjekk. Mannen min å jeg hadde sex hver dag i 14 dager før jeg fødte..Var så lei å ville bare bli ferdig med magen..Vi gikk tur hver dag,tror jeg vasker ned leiligheten hver dag helt til fødselen de 2 siste ukene. Han ble veldig sjokkert da han så hvor hardt det gikk for seg men han var aldri redd for å ta henne i fanget. Han ble vel mest bekymret for meg siden navlestrengen min var for kort å at morkaken rivnet å ble dratt ut sammen med navlestrengen. Hadde sykt med smerter etterpå. Nå er han den perfekte pappa,koser å duller med henne. ANBEFALER EPIDURAL!! Om du vil se så har vi blogg: http://remmelisa.blogspot.com
Bilba og gutta :) Skrevet 3. mars 2009 #82 Skrevet 3. mars 2009 Håpefull: Tusen takk Ja, håper bare jeg slipper å gå på overtid denne gangen - da skal jeg være fornøyd! Her jeg bor har vi ikke sykehus en gang, så hvis man skal finne ut av noe må man gjøre det selv. Er ikke vanlig at jordmor her sjekker sånne ting heller, men kan da alltids spørre henne når jeg skal dit torsdag. Ebeline: Jeg vet ikke om jeg er moden eller har åpning, men tror jeg er det. Fant nemlig den strikken for en uke siden og fikk inn en finger. Nå finner jeg den ikke og alt er bare kjempemykt. Har i tillegg veldig mye kynnere, så tyder på at det modnes. Men har hørt at man kan være moden og ha åpning i flere uker, så innstiller meg ikke på fødsel riktig enda.
Jordmor Siri Skrevet 3. mars 2009 #83 Skrevet 3. mars 2009 Hei! Jeg har fått tips om denne lenken og velger å besvare her, så kan dere alle se hva som er lurt å ikke. Det er ikke så lurt å undersøke seg selv fordi infeksjonsfaren øker betraktelig når man stikker fingre opp i underlivet, det er ihvertfall viktig å vaske seg meget godt på forhånd. En flergangsfødende kan ha ganske stor åpning før hun går i fødsel i 2-3 måneder før fødselen. Det kan godt være så mye som 5 cm også. Åpningen har ingenting å si, det er rieaktiviteten som er avgjørende her. Kynnere blir også værre for hvert barn man får, så det er nok desverre mer plagsomt for mange når de får flere barn. Når man kjenner på seg selv og hvor stor åpningen evnt er, så vil det også kunne gi økt kynner aktivitet. Men å begynne å gjøre åpningen større selv vil jeg absolutt ikke anbefale. Jordmødre og leger er spesialutdannet til dette, vi kan kjenne med fingrene om det kan ligge noen blodårer der, kanskje navlesnoren ligger foran barnets hode og slike ting, noe vi kjenner etter før man evnt. foretar stripping, som er navnet for slike tøyeøvelser. Tøyer man på en mormunn kan dette gi en ganske kraftig blødning og det er derfor viktig å være litt ekstra obs. Så damer, det er riene som er viktige i første omgang. Når det er sagt, så er det også slik at det er kortere vei å gå med en fødsel når det er en åpningen der, enn når det er helt lukket. Derfor føder også flergangsfødende fortere enn førstegangsfødende. Ellers er sex bra. Orgasme hos mor gir rytmiske sammentrekninger som kan gå over i rier og sæden virker modnende på mormunnen. Morgen og aften i noen dager, så vil de fleste føde når de er rundt termin. Dere som greier å kjenne på mormunnen slik selv er forresten ganske myke! Det kan jo være greit i forhold til å få bekkenet max åpent under fødselen og det er bra. Ellers vil jeg ville anbefale dere å holde fingrene av fatet og riktig lykke til med fødslene, etterhvert som de melder seg. Vennlig hilsen
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #84 Skrevet 3. mars 2009 Takk for innlegget...Veldig kjekt du ville dele dette med oss.
Elin1980 Skrevet 3. mars 2009 #85 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har også prøvd og sjekke litt inni der selv hehe, men det jeg kjenner er en "pølse lignene " greie som går helt fra kjønnsåpningen min og oppover i kjeden, hva er dette??? Og når jeg tar fingeren enda lenger opp forbi den pølsetingen så kjenner jeg en liten ballong av noe slag?! snodige greier dette her.....
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #86 Skrevet 3. mars 2009 Elin1980 Du kjenner åpningen..å du kjenner vannhinnen å over den ligger hodet.
Elin1980 Skrevet 3. mars 2009 #87 Skrevet 3. mars 2009 Håpefull_jente -Mamma- Takk for svar, snill du Så åpningen er sååå langt nede?? Jeg er forresten 39 + 3 i dag, så det bør skje noe snart hehehe....
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #88 Skrevet 3. mars 2009 Elin1980 Åpningen går lengre å lengre ned i skjeden jo nærmere du kommer termin.. Men kan jo ikke love det at det stemmer siden jeg ikke har erfaringer med andre enn meg selv. Lykke til uansett...Krysser fingre for deg..
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 3. mars 2009 #89 Skrevet 3. mars 2009 Hei igjen! vi kjenner og kjenner. har egentlig lett ganske langt opp. men nå mente sambo at han har kjent feil hele tiden. helt helt nede ved åpningen er det en type gummistrikk som dere sier, men kan virkelig ikke fatte og begripe at det er så langt nede?? det er praktisk talt i selve åpningen. er dette noe annet? det er forresten såpass åpning at jeg får en finger oppi, og har litt ekstra plass.
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #90 Skrevet 3. mars 2009 LeonAlexander07<3SeanLucas09 Jeg vet ikke om jeg skal være helt ærlig...Den skal komme langt ned men vet ikke om den skal være så langt nede..Men om du vil ha bekreftet hva det er kan du høre med nærmeste sykehus eller jordmor. Det er mye lengre inn ifølge min mann..Ivertfall en 6-7 cm inn enten i midten eller på en av sidene. Du får spørre om du skal til lege i nærmeste fremtid. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg så mye.. Om kanskje samboeren din trykker nedover litt magen samtidig som han har fingeren sin inni skjeden. Med meg la jordmor ende hånden oppe på magen å presset den nedover imens hun følte seg frem inni skjeden. Kan ikke love noe... Uansett,lykke til.
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 3. mars 2009 #91 Skrevet 3. mars 2009 takk for svar. jeg ringte føden og hun mente at man skal være veldig flink eller ha kjempe flaks om man klarer å kjenne mormunnen selv. det er visstnok ganske vanskelig for dem også. men at jeg kan ha hatt flaks og truffet rettt på. det at den er så langt fremme kunne være pga trykket/presset fra vann og baby når man står. hun anbefalte forresten å ha masse sex hvis jeg var ivrig på å få fortgang i ting heller det enn å drive med selvstripping =)
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #92 Skrevet 3. mars 2009 LeonAlexander07<3SeanLucas09 Flott du ringte føden... Hun legen hadde sikkert helt rett i det hun sa.. Prøv å ha mye sex men prøv også å slapp av mye nå før fødselen. Håper du føder snart... Takk for oppdatering
Bilba og gutta :) Skrevet 7. mars 2009 #93 Skrevet 7. mars 2009 Måtte lete frem igjen denne tråden jeg..... er vist jeg som er ivrigst på tafsinga om dagen. Sjekker hver 3. dag ca, og hver gang er det jo forandring. 1. gang var det veldig trangt, så jeg fikk bare såvidt inn en finger - ville jo ikke presse den inn. Nå får jeg veldig lett inn 1 finger, og kunne klart 2 om jeg hadde villet.... derfor regner jeg med at det er ca 1,5 cm åpning. Denne strikken har også flyttet seg - fra helt til venstre til midt på/litt mot høyre. Men når jeg har 1,5 cm åpning - betyr det at livmorhalsen er flatet ut? Eller kan den fortsatt være noen cm? Jm skal sjekke meg neste gang, dvs om nesten 2 uker. Men håper egentlig det skjer noe innen den tid.
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #94 Skrevet 7. mars 2009 Bilba venter nr 2_fødeklar! Kan ikke love noe men det høres ut som om du begynner å bli godt moden. Om strikken har flyttet seg mot midten betyr dette at den blir mer å mer sentrert. Men om den er utflatet vet jeg ikke. Det ver jordmor bedre enn meg. Du må ikke bli skuffet om jordmor sier noe annet enn det jeg gjør. Om du har mye kynnere å kjenner mye nedpress så går det framover. Du får bare være tålmodig å se om noe skjer.
ebeline Skrevet 7. mars 2009 #95 Skrevet 7. mars 2009 som sagt innlegge mitt heter stiker i sjeden så nå skal dere høre. for en uke siden va jeg på sykehuset og ble strippet hadde 2 cm åpning og var moden, og etter og har lest innlegge om sjekke åpning selv mener jeg at jeg har mer enn 2 cm nå.. en del mer. jenta mi har festa seg også det fikk jeg besjed om hos jordmor på torsdag.. men etter jeg var der så kjenner jeg fremdeles konstant nertrykk og at det stiker i sjeden slik at det jør vondt.. håppet litt til for det sjer jærne når hun er våken.. ellers føles det ut som hun lurer seg ut.. har også hatt en del kynnere i dag som er skikkeligt ubehagelige.. og tror plutseligt at jeg fikk noe i trusa.. etter og vært på do.. ikke mye liksom men en ja slimete og blankt... slimproppen er godt for lengesiden.. så kan litt av vanne ha godt eller er det jeg som har hatt et rart uhell? tingen er at min mor hadde 6 cm åpning me mei uten at hun viste det og fødselene hennes har gott relatift ganske fort. så ja jeg kjenner det stikker en del i dag.. det med og sjekke åpningen selv også kan jeg lettere kjenne hode nå. slepper liksom med og stresse me og finne det eler strikken for den er helt me hodet nå.. og ja kjenner det med en gang jeg kjenner i sjeden. hadde samleie i går så var nesten lit redd han skule dunke henne i hode... så ja.. noen som vet?
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #96 Skrevet 7. mars 2009 ebeline Jeg råder deg på det sterkeste å dra til nærmste sykehus å få sjekket opp litt. Jeg tror du kan være i lite effektiv fødsel å da kan barnet ditt lett bli stresset. Om du har mye kynnere,mye nedpress å at din mor hadde korte fødsler ville jeg ikke nølt med å kontakte føden. Jeg tror det kan være den ytre vannhinnen din som har gått å det vil si at hodet kommer lengre ned i bekkenet å at du egentlig burde vært inne til observasjon. Jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg mer men jeg er ikke jordmor Lykke til
Bilba og gutta :) Skrevet 8. mars 2009 #97 Skrevet 8. mars 2009 ebeline Hvordan går det? Har du fått sjekka deg? Høres ut som om et er noe på gang hos deg ja....her skjer det også ting, men ikke noe fødsel på gang enda da. Men det er forandringer oppi der hver dag.... nå er åpningen så langt ned at jeg ikke trenger å anstrenge meg for å kjenne den. Og jeg får inn 2 fingre...i dag har det også kommet en del tykt slim, men ikke med blod i. Når har du termin igjen, ebeline? 18 dager igjen her....
ebeline Skrevet 8. mars 2009 #98 Skrevet 8. mars 2009 nei de sa ikke så mye spurte på tlfen om det kunne være noe som var i gang til og sje.. då fortalte jordmor at når den gravide nærmer seg mot slutten kan enn kjenne stikking og en del nedpress osv. de fleste begynner slik før rier osv. men babyen dytter seg liksom lengre ned i bekkenet så men skal ta kontakt med dem i gjen i måren tenkte jeg for ja har også mye tykk udflod.. og det er ikke bedre.. har hatt stigene blod trykk og nå mot slutten men ikke noe proteiner. men har hatt skikkelig skallebank de siste 2 dagene. nevnte det for jormora på tlf men hun sa bare at jeg kunne komme opp og sjekke det vis jeg ville men har som sagt ike jort det enda hun sa at vis del ble værre eller medvarte utover kvelden skulle jeg bare ta kontakt, uansett var jeg hjertelig velkomen.. koselig dame jeg snakka med har termin om 23 dager.. så håper på hun vill komme før er så klar for henne nå så vi får nok bare vente og se
vilenna Skrevet 11. mars 2009 #100 Skrevet 11. mars 2009 har jeg nesten 4 cm åpning jeg da?? får jo lett 3 fingre inn i den strikk. å den er ganske så myk å elastisk :S hva skal jeg gjøre? er 37+5 i dag å hadt masse kynnere å rie lignende smerter. detter er mitt andre barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå