Gå til innhold

jeg er så redd så redd så redd så redd så redd så redd redd redd!!

VinterSol+2

Anbefalte innlegg

huff.

dette er helt forferdelig.

mistet gutten vår 3.november.

etter en mens, prøvde vi igjen, og det satt tvillinger på første forsøk.

den ene tvillingen mistet jeg i uke 7.

nå er jeg straks 10 uker på vei, men har begynt å småblø støtt.

kvalmen er ikke så ille lenger, og bekkenløsningen er lissom ikke så fæl mer heller. jeg blør mindre enn da jeg mistet tvilingen, pluss at da kjente jeg riesmerter bak skambeinet. men jeg blør mer enn da jeg mistet gutten vår. (da blødde jeg nesten ikke, så vidt det var litt spotting)

jeg merker jeg blir helt ødelagt av alt dette. var på ultralyd fredag den 13. og da så alt fint ut. jeg håper det bare er resteblod, og at jeg bare er.. tja.. over den verste kvalmen.

men psykisk er jeg helt knekt nå.

skal på ny ul førstkommende fredag.

jeg er så livredd. livredd for å oppleve det en gang til. at baby der inne er heeelt heeeeelt stille...

nå har jeg vært gravid så og si siden sommeren 08, og om dette ikke går, så legger vi prøvinga på hylla. jeg trenger rett og slett å bruke krefter og energi på datteren min, jeg kan ikke være sånn som dette hele tiden.

skulle ønske jeg bare kunne fått.. en bekreftelse.

det er så lenge å vente til fredag.

vi vil så gjerne ha denne babyen. hvorfor skal det være så vanskelig?

jeg føler meg virkelig som et vrak..

Fortsetter under...

off da!!

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg minstet gutten vår i uke 16. Det hva helt grusomt. Hva på vanlig rutine kontroll så fant ikke legen hjerte lyden. Måtte vente helt til neste dag før jeg fikk komme til gynekologen min som da konstanterte at babyen vår hva død. Jeg hadde vert hos han i uke 11 og da slo hjertet så fint. Det hva helt grusomt å gå en hel dag og ikke vite om alt var bra. Jeg måtte dagen etter dette inn på sykehuset og fø babyen ut på vanlig måte. Så det gikk en dag i å ikke vite om alt hva bra, en dag og få bekrefte det som hadde sjedd og en dag i å fø han ut. Det hva en grusom prosess. Heldigvis har vi 2 barn fra før som har holdt oss opp i den tunge tiden. Dette sjedde med oss 14.01.09. Jeg holder på med min første mestruasjon etter dette nå og vi tenkte vi skulle prøve igjen nå.

Hadde jeg vert deg hadde jeg ringt til legen og bedt om å bli undersøk for det er ikke bra for deg og gå rund sånn og ikke vite.

Mest sansynlig så er det sikker blodrester fra når du misten den ene tvillingen. Men jeg syns du skal få det undersøkt.

Tenker masse på deg! Du må skrive hvordan det går.

Alt er nok bra skal du se:-)

Goe klem

Uff,jeg føler så inderlig med deg..... Den ventetiden kortslutter all logikk,man klarer ikke å fokusere på noe annet.... Og man får angst. Som selvsagt ikke er bra for magen,- hvilket igjen gjør deg reddere...

Forrige gang jeg hadde det slik hadde jeg vært hos legen og blitt fortalt at jeg var mye kortere enn det jeg trodde.... Måtte komme tilbake en uke etter. Den uken var jo lengre enn en måned i mitt hodet. Jeg skrev hull på sidene her på BiM for å roe nervene, for å få garantier og ikke minst forståelse.

Den gang var vi faktisk fem jenter som alle hadde usikkerhet rundt svangerskapet og spirene sine, som alle skulle inn til ULer etter en ukes tid. Vi støttet hverandre, ble glade for hverandre ved gode nyheter, klemte hverandre ved de dårlige.... Jeg fikk påvist en BO, hvor alt var i orden inni livmoren,- bortsett fra at jeg rett og slett manglet spiren min. Den var borte....Såh,- dette var et helt annet tilfelle enn ditt,vennen.

Jeg har også vært gravid mer eller mindre siden november 07... Og forrige gang det gikk gale trodde jeg at thats it. Jeg klarer ikke mer. Orker ikke panikken... Men her er jeg. Prøver igjen.

Men denne pausen har vært lengre enn de andre. Mistet i september i fjor og har tatt det rolig til nå.

Det er vår tid dette,VinterSol... Du har mistet en spire,men du har en igjen. Syng til den spiren når du merker panikken setter inn, forhåpentligvis roer det dere begge. Jeg har en følelse av at de blødninger du opplever nå er etterdønninger etter den du dessverre mistet... Men barnet ditt har det bra. Jeg skal uansett krysse alt jeg har for deg på fredag. Jeg vurderer også å få UL på fredag, for å bekrefte/avkrefte ståa inni magen min. Jeg skal bestille time i morgen , så kan vi holde hverandre litt i hånden fram til fredag ettermiddag når vi begge forhåpentligvis har fantastiske nyheter å rope høyt ut her inne. Oki? :)

*Klemmm*

takk for forståelsen jenter.

det er godt å snakke med noen som vet hva det er man går gjennom. alle sier bare "du, DENNE gangen går det bra" men det er jo ingenting som tilsier hverken det eller det motsatte.

annet enn at jeg blør. og at jeg ikke lenger klarer kjenne om det er riesmerter eller voksesmerter jeg kjenner i livmor.

det er bare helt forferdelig..

takk for at dere er med meg! det betyr mye!

! håper inderlig at du slipper å oppleve det en gang til! Det er helt umenskelig å måtte gå gjennom den agnsten flere ganger. Jeg vet så godt hvor vondt der er.

Jeg skal på utredning i dag, og er nervøs pga det. Livredd for å høre noe negativt... Forsøker å kvinne meg opp til å inse fakta at jeg kanskje ikke kan får et barn til, men det gjør så vondt..

Håper av hele mitt hjerte at dette går bra for deg!

Stor trøsteklem

Da har jeg ul på fredag,kvart over ett.... Veldig ambivalente følelser rundt det... Prøver å forberede meg på det værste,men håper jo selvsagt på det beste. Håper vi fredag kveld kan puste lettet ut og smile masse :)

Annonse

skal tenke på deg på fredag, Uglemamma! du er tre kvarter tidligere ute enn meg. håper du får godt nytt.

jeg er mer positiv i dag. ingen blødninger i dag, og litt øm i puppene, litt jevnt over småkvalm.. sånne småting som gjør at jeg føler meg gravid, iallefall..

Åh, unner deg all småkvalme,jeg ;) Glimrende!

Jeg skal tenke masse på deg også på fredag og krysse fingrene for oss begge. Jeg drar hjem igjen etterpå tenker jeg,så da skal jeg henge litt her til jeg ser ord fra deg. Tvi tvi :)

Tusen takk,Hønemor. Jeg får vite mitt om en time...VinterSol? Går det bra med deg? Krysser fingrene for deg og håper vi kan fortelle hverandre hvor fin verden er etterpå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...