Shabby Cheap Chic Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Sånn man har sånn smørkremgreie på?? Hehe, skulle gjerne ha hatt en oppskrift:)
petite fleur Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=916 Fant den på nett da, har ikke prøvd den selv :-)
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 Takk takk må prøves:) Noen som har en utprøvd oppskrift da?
Miramor Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Da skal jeg dele min hemmelige oppskrift: Hardangerlefse: 1 liter kulturmelk 1/2 kg sukker 1/4 kg margarin - smeltet 2 egg 3 ts Natron 1/2 ts hjortetakksalt ca. 2 kg mel NB! Jeg holder igjen noe på melet, men deigen skal ikke bli klissete, og heller ikke for fast. Må bruke en stor maskin å lage deigen. ca. 400 mg deig pr. lefse som kjevles ut i litt tykke leiver. Jeg steker de på takke. Dette er en ganske stor oppskrift, men det går fort når en kommer i gang. Stekes på begge sider. Viktig å legge lefsene oppå hverandre under klede etter steking. Jeg tar litt plast på toppen (over kledet). Før smøring får jeg vekk mel med en bakstekost og evt. bruker litt vann fra sprayflaske hvis de er tørre. De må ikke være for varme når du smører, da smelter smøret. Fine å fryse. Du kan smøre de med smør, sukker og kanel, eller: Jeg bruker denne oppskriften til smøring: 3 dl melis 1 1/2 dl sukker 100 g flytende margarin 100 g soft margarin eller smør 1 strøken ss kanel 1/2 ts kardemomme. Lykke til, nå er jeg kjempesnill som deler min hemmelige oppskrift :-)
Miramor Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Dytter denne....hvis ikke HI fikk med seg min hemmelige oppskrift :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå