Lykkeli <3 Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Våres datter på 6 1/2 mnd, har etter tre uker med grøt, bestemt sef for at fast føde skal hun ikke ha.... Blir kjempe sint så fort skjeen nærmer seg. Har prøvd grøt med og uten alt, og alt annet...... Vil rett og slett ikke ha noe som helst. Ammer henne, men føler ikke at hun får nok, er heller ikke veldig tjukk kan man si. Ringer helsestasjonen i morgen, men tenkte å forhøre meg her om det var noen i samme båt med gode råd:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hvor lenge har hun holdt på slik da? Kan jo gå over igjen..
Lykkeli <3 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 Hun har holdt på sånn en uke nå. Plutselig var det stopp. Samme uke har hun hatt avføring etter hvert måltid. Hun hadde avføring 1 gang i uka før vi startet med grøt..... Kan ha sammenheng? Super allmenntilstand vel og merke....
Mamma mjaua Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 hva med å prøve med noe annet enn grøt da? eller lage noe selv. i dag ble min baby 6 mnd og fikk smake most banan for første gang, han elsket det, my gris og slikt, siden han vet ikke helt hvordan han skal bruke tungen, men alt gikk ned hehe:)
Lykkeli <3 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 Har prøvd det meste tror jeg. Banan, grønnsakspure, fruktmos etc etc..... Vil ikke ha! Som sagt, en utfordring!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Vi hadde det på samme måte når han var ca 6 1/2 mnd. Det gikk over helt av seg selv en dag, uten at jeg gjorde noe spes.... Prøvde å holde meg til ting jeg vet han liker da. Ble mye pupp.... og havregrøt med sviskemos. Prøvd med bittelitt kanel i grøten? Det elsker junior hos oss.
Lykkeli <3 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 joda, har prøvd kanel...... Får bare ha tålmodighet kanskje, og håpe på at det går seg til en dag. Har prøvd velling og, men hun bare tygger på tuten....
localati&lillegutt Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Her hadde vi samma problem.. Jeg slutta bare å gi han mat med skje... Hos oss hadde det seg sånn, at han forbindte skjea med noe negativt, fordi da han var syk, hadde han blitt så tett... Så ved at jeg slutta med fast føde og kun amma en stund, så begynte han å spise igjen... Nå er det så vidt jeg får legge fra meg skjea.. Han gikk riktig nok ikke opp i vekt så veldig mye da, men det retta seg veldig fort opp igjen når han begynte med fast føde igjen..
Tonen Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Ha tålmodighet og legg all fast føde på hylla en ukes tid foreslår jeg.. Min gutt brukte nesten 2 mnd før han begynte å like mat, for å si det slik.. Og så er det så fryktelig lett å presse litt for mye på for oss foreldre tror jeg, når den lille ikke vil ha. Det gjorde nok vi. Det er jo litt frustrerende når de ikke spiser. Han ble rasende på skjeen en periode her også. Tror ikke han lider noen nød på bare melk litt til. Alle barn lærer å spise til slutt. Men det er helt klart viktig å bare tilby, og ikke presse. Vi kan jo tenke oss selv om vi ble spent fast i en stol og ble presset til å spise mat vi ikke likte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå