Vil Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Det står at man skal sende søknade om fødselspenger til "NAV lokalt der man bor". Men Nav i Bergen har jo ørten forskjellige kontorer og adresser. Hvilken adresse har dere sendt søknaden til? Er så "stolt"! Har endelig ordnet med alt i dag! (Men huff, jeg er for sent ute. Det er bare 2 måneder til jeg går ut i permisjon. 11 uker til fødsel..) Hvor lang tid tok det før dere fikk penger?
erteposen + 4 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Det kommer jo helt an på hvor du bor. Vi sender det til nav kontoret i sentrum.
Kickie Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Ja, du må sende søknaden til det kontoret du tilhører utifra hvor du bor.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 på nav.no går du inn på, kontakt oss, så på finn ditt kontor. da kan du trykke inn postnr ditt og får da opp hvor du tilhører
Vil Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 Hei, skjønner nå at spørsmålet mitt er litt dumt - men jeg bor i sentrum, og her er det altså en rekke kontorer etter mitt skjønn. (I C.Sundts gate bla.) Men antar ut i fra det dere sier at det i mitt tilfelle blir "Bergenhus arbeid og trygd" i Olav Kyrresgate... Takk for svar alle mann!
Kickie Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Neida, ikke dumt i det hele tatt. Jeg var innom den i Olav Kyrresgate forrige uke for å levere mitt skjema. Og etter å ha sittet i en halvtime i kø fortalte de meg at jeg ikke kunne levere der. hehe
Vil Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 Hei Kickie! "du kunne ikke levere der", fordi du sokner til et annet kontor da? Lurt å gå å levere søknaden forresten. Så vet man at den kommer frem... Har forresten en ukjent skandalehistorie derfra, som er helt tragis-komisk. En venninne av meg som går på dagpenger kom innom Olav Kyrresgate-kontoret i 12- tiden en dag. Hun trakk kølapp og satte seg blandt alle de andre og ventet. Hun la snart merke til at folk begynte å se på klokken og at noen bestemte seg for å gå. Etter å ha ventet en god stund gikk hun for å titte inn i de to kontorene hvor betjeningen likson skulle sitte - og så var det tomt! De hadde holdt kontorene åpne hele formiddagen uten at noen betjente var der. Altså bare en tom fasade. Min venninne ga beskjed til noen andre som jobbet der, sa fra om at venterommet var fullt av folk med kølapper i neven, men ingen var på kontorene som skulle betjene dem. Da ble det ringt: "Skulle ikke du ha vært på jobb i dag", og det viste seg at disse NAV-ansatte var rett og slett ikke kommet på kontoret den dagen. Og at alle menneskene satt der med kølapp i hånda helt uten at noen var der for å betjene dem. Hehe. Skal sørge for å undersøke at det er folk på jobb etter å ha trukket kølapp.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 det er 13 uker til min termin, er jeg for seint ute da? søren, jeg føler det her er noe drit, har litt angst skrekk for å fylle ut sånne papirer kjenner jeg! shit altså har fyllt ut den som arbeidsgiver skal ha, bare mangler noen ting, som kor mye ferie jeg skal ha, det vet jeg ikke for jobbet ikke i hele 2008, og fra mai til august hadde jeg 23 pst stilling, men med overtid (ekstravakter) og fra august jobbet jeg 100pst.. meeeeeen så tror jeg jeg har fått feil lønn (feil timer, for lite timer på lønnslippen i forhold til det reelle antall timer jeg faktisk jobbet, og dermed for lite lønn) og, da blr det plutselig så "innviklet" å finne ut kor mye ferie jeg skal ta.... sukk... skrekk
Kickie Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 heisann selma Nei, det var det damen i skranken sa til meg. Jeg måtte dra inn til vestkanten (som har dustete åpningstider, så det betyr ta meg masse fri) for å levere skjemaet siden jeg har postnummer som hører til det kontoret der inne. Veldig rart system egentlig. Man skulle tro at det uansett skal inn i samme database? Og, ja det var veldig smart å gå inn på kontoret for å levere. For jeg hadde virkelig ikke klart å fylle ut skjemaet rett... hehe Så fikk da hjelp til det ihvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå