Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal til USA om en måneds tid, da er gutten min 7 mnd. Greia er at jeg skal fly alene med han, og det er hans første flytur. Jeg håper for alt i verden at jeg får seng til han over Atlanteren, men ingenting kan garanteres. Han får mme og grøt, er egentlig utrolig snill og gråter sjeldent.

Men, allikevel, jeg aner jo ikke hvordan han vil reagere. På trykket feks. Og hvordan er de å underholde på fanget så lenge?

Vi har en mellomlanding, og tar han i Meitai da. Regner med at det går greit. Ellers slipper vi heldigvis å drasse med oss seng, vogn og bilstol!

Men jeg trenger erfaringer, råd og tips! Og gjerne også tips om bra mme blanding vi kan bruke, grøt, generelt mattips! Og sikkert tips om andre ting jeg ikke har tenkt på engang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sporty!

Nå har jeg ikke flydd særlig langt med mini, men vi har vært ute å flydd 4-5ganger, og tatt tog 6-7timer. Og det har gang på gang gått over all forventning. På alle turene har til og meg jeg fått meg en god dupp :-) Har ammet/gitt flaske på alle opp og nedturene. -Gitt nesedråper på forhånd om han har vært det minste forkjøla. Men det har ikke virket som han har lagt merke til trykk forskjell.

I fht mat og drikke har jeg lite tips, men det kan være greit å huske at lufta i et fly er ganske tørr og man bør prøve å få i seg litt ekstra drikke.

Maitai er ganske vanskelig å få på seg inne i et fly... du må liksom vente til alle er ute. Jeg kjøpte meg en ergo sele i steden, som egentlig kun er brukt når vi flyr.

Ha med deg så lite som mulig av håndbagasje, og alt bør gå i et kolli. Du bør kunne finne fram selvom du har puttet ungens ytterklær der. Ha system, slik at du enkelt kan ta fram penger, billetter og idkort.

Husk å sjekk også stelleveska for alt som kan være mistenkelig. Jeg glemte en sånn "ren uten såpe" sak, og sikkerhetsvakta tømte ut alt, greide ikke å pakke ned alt, bæresela lå borte med resten av bagasjen... -Måtte til slutt legge mini ned på metallbordet, støtte han med kneet og pakke bag, -jævlig kult...

Skrevet

Det gikk veldig bra da jeg dro med lille da han var åtte mnd:)

system er veldig greit å ha når man drar alene med barn, så man slipper å grave opp hele kofferten/vesken for å finne det man leter etter!

Mat

Han drakk mm, middagsklass og grøt

Nå får man jo ferdig babygrøt på kartong - det er sikkert ganske så lettvint når man er ute og flyr:) Jeg

stresset ikke så mye med mat, han spiste når han var sulten, men det viktigste var jo drikke:)

Våtservietter

Et par ekstra skift, i tilfelle de søler, bleia lekker o.l

Et par nye leker - her er bøker favoritten så vi hadde et par nye bøker, pluss at han fikk en babymobil - den var veldig god å bite på, pluss litt å trykke på, men lille syntes vel at det beste var å titte på alt rundt seg;)

Regner med du har god erfaring med Mei Tai - så da er det sikkert ikke noe problem, jeg syntes at det var veldig godt å ha manducaen min som bare var å klipse på/av. Jeg syntes det var godt å ha vogn med - den får du jo med deg helt til flydøren, samt at du får den igjen ved flydøren når dere har landet. Men er jo ikke sikkert dere har så lang tid på flyplassen når dere mellomlander, vi hadde to mellomlandinger og da var det herlig å kunne sette mini opp i vognen:) Ellers er det helt sikkert restauranter med barnestoler hvis det skulle bli slitsomt for deg :)

Mini reagerte ikke på trykket i det hele tatt, prøvde hardt å få han til å die, men han sovnet før take off hver gang. Men prøv å få han til å ta smokk eller flaske for sikkerhets skyld:)

Det kommer sikkert til å gå kjempebra:) Vi fikk forøvrig seng til han da vi dro til USA - var ufattelig deilig - for det første er det god plass på den fremste rekken, slik at man kan ha stelleveska og leker framme - og det er deilig når de sovner å kunne legge de i sengen. På vei tilbake fikk vi ikke... det var en litt mer slitsom tur - lille sov hele veien , men fy søren så mør man blir i armene av å holde en liten snuppas i ni timer i strekk *ler* Dessuten sitter man jo da inneklemt mellom andre seter - så er litt vanskelig å manøvrere, men - det gikk det også;)

Gleder meg til neste tur - gikk så bra at:)

Skrevet

Tusen takk for gode og utfyllende svar!!

Merker jeg blir litt usikker på den Mei Taien nå... Du har absolutt et poeng når det gjelder at det ikke er så lett å ta den på inne i et fly. Ergo og Manduca har jeg aldri prøvd, men det ser jo enkelt ut å bare klikke på. Jeg fikk låne en bæresele en gang, tror den ligger i kjelleren. Kanskje jeg må hente den opp og prøve. Har bare brukt Mei Tai og ringslynge, men ringslynge kan jeg iallefall ikke bruke, det blir altfor tungt i lengden. Ser for meg at jeg står der svett og sliten og strever med at selen har tvint seg eller noe sånn...;)

Vogn skal vi jo kjøpe der borte, tenkte det var lettest sånn, selv om jeg ser poenget med å ha den på mellomlandingen. Vi har heldigvis bare en mellomlanding, og ikke så mye tid til å rusle rundt.

Har fått beskjed nå om at vi skal få seng, så jeg håper jeg kan stole på det. Vet ikke om jeg er klar for å ha lille tassen i armene mine i over 8 timer i strekk... hehe

Litt usikker på det med håndbagasje. Med sele eller Mei Tai er det slit med ryggsekk. Og for mye tungt i hånda kan vel også bli slitsomt, og det er jo grenser for hvor mye det er plass til i en veske. Så jeg lurer på om trillekoffert er tingen? Eller hva tror dere? Det blir jo endel å ta med, av skift, bleier, mat, leker etc. System er jeg heldigvis en kløpper på;)

Nye leker var en god ide! Og grøt på kartong også!! Kanskje jeg kan venne han til å ikke få varm grøt før vi drar.

Gleder meg uansett:)

Skrevet

Tusen takk for gode og utfyllende svar!!

Merker jeg blir litt usikker på den Mei Taien nå... Du har absolutt et poeng når det gjelder at det ikke er så lett å ta den på inne i et fly. Ergo og Manduca har jeg aldri prøvd, men det ser jo enkelt ut å bare klikke på. Jeg fikk låne en bæresele en gang, tror den ligger i kjelleren. Kanskje jeg må hente den opp og prøve. Har bare brukt Mei Tai og ringslynge, men ringslynge kan jeg iallefall ikke bruke, det blir altfor tungt i lengden. Ser for meg at jeg står der svett og sliten og strever med at selen har tvint seg eller noe sånn...;)

Vogn skal vi jo kjøpe der borte, tenkte det var lettest sånn, selv om jeg ser poenget med å ha den på mellomlandingen. Vi har heldigvis bare en mellomlanding, og ikke så mye tid til å rusle rundt.

Har fått beskjed nå om at vi skal få seng, så jeg håper jeg kan stole på det. Vet ikke om jeg er klar for å ha lille tassen i armene mine i over 8 timer i strekk... hehe

Litt usikker på det med håndbagasje. Med sele eller Mei Tai er det slit med ryggsekk. Og for mye tungt i hånda kan vel også bli slitsomt, og det er jo grenser for hvor mye det er plass til i en veske. Så jeg lurer på om trillekoffert er tingen? Eller hva tror dere? Det blir jo endel å ta med, av skift, bleier, mat, leker etc. System er jeg heldigvis en kløpper på;)

Nye leker var en god ide! Og grøt på kartong også!! Kanskje jeg kan venne han til å ikke få varm grøt før vi drar.

Gleder meg uansett:)

Skrevet

Der gjorde jeg det jeg ikke skulle gjøre... Trykket to ganger;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...