Håpefull mamma Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 jenta mi gråt nesten hele natt, og kl. 4.30 hadde hun 39,4 i feber fikk paracet å feberen sank.. har hatt ganske høy feber i hele dag. kl. 14.35 målte jeg 39,5 og da fikk hun paracet igjen. men nå, en time senere er tempen 38,9. burde den ikke ha sunket mer? kastet opp maten istad, og sitter for det meste på fanget. er 14mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Stakkars jenta di, det er ikke noe godt når våre små har det vondt. Kanskje hun har fått omgangssyke, det hadde jenta vår for ikke lenge siden. Tok et par dager før hun var frisk igjen. Det er ihvertfall viktig at hun får i seg nok væske, så tilby drikke så ofte som mulig (selvom det skulle komme ut igjen). Når det gjelder feberen, og paracet, så forventer man jo at tempen skal dale. Det er ikke alltid den går veldig mye ned, husk også at tempen normalt sett blir høyere utover dagen. Feber i seg selv er ikke farlig om den ikke blir alfor høy, og er et tegn på at kroppen jobber med noe. Jeg er ingen ekspert, så derfor er jeg veldig tilbakeholden med å gi noen råd, men er du usikker, så ville jeg ringt legevakta. Du kjenner jenta di aller best, og det er du som er der med henne. Det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. God bedring til jenta di.
white lady Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 gutten min på 16 mnd er også syk med feber, han hadde 39 igår. leste på nettet at hvis det går mer enn 3 dager med høy feber så skal man kontakte lege. men ring heller en gang for mye enn en gang for lite
Håpefull mamma Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 hadde 39,8 i kveld. gikk ned til 39,3 etter paracet. tar henne til legen vei febern er like høy i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå