Celi *fødeklar* Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Tenkte å spørre noen av dere som har gjort dette før, for det er ikke så lett å orientere seg. Har lest og sett til øyet ble stort og vått, og jeg drømte om tøybleier om natten Har lyst å bruke BumGenious lommebleier, V3 One-Size, synes de ser fine ut, og liker at de er onesize siden de da skal passe i hele bleieperioden, sånn i prinsippet ihvertfall. Har hørt at man bør ha 24 bleier, og det synes jeg kanskje er litt mye av denne typen, spesielt siden det kanskje er i begynnelsen at det trengs mest. Så nå har jeg laget meg et kompromiss med brettebleier i tillegg i begynnelsen. (evt. hvis BG er for store i starten) Så blir glad hvis noen ser over listen min, og gir meg tips om det er noe som mangler? 12-pk BG Onesize V3 12 pk Kinesiske prefoldbleier i str nyfødt ImseVimse Bleiebukse (minste) (PUL) Thirsties Bleiebukse XS (PUL) Snappies Kommer og til å strikke noen ullbukser til brettebleiene. Brettebleiene kan også brukes som innlegg i BG senere om jeg ikke har misforstått helt. Innleggene til BG kan vel og brukes i brettebleiene om nødvendig, eller jeg kan kjøpe noen flere på JYSK eller noe til dette. I tillegg kjøper jeg rispapir, to pailliners til bleiebøtten, og en medium wetbag til stellebagen, og da skulle jeg være klar tenker jeg Tusen takk for tilbakemelding !
Erianna Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Det er akkurat det jeg gjorde. De 2-3 førstemåneder man skifter oftere bleier etterhvert behovet er ikke der. og i tillegg jeg synes ikke at man bør vente mer enn 2-3 døgn for å vaske bleiene, virker som at tisse lukt setter seg litt inni bleiene. jeg hadde kjøpt ett parr innlegg i tillegg, men det stemmer man kan bruke innlegene som man ønsker det. Det er også lurt å titte på nettet man kan finne litebrukt bleier. Lykke til...
Krokodillemor Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Jeg synes det høres ut som om du har en god plan. Vi brukte BG fra gutten vår var tre måneder og hadde da 18 bleier. Det holdt fint til han begynte i barnehagen. Da kjøpte vi seks ekstra. Da han var tre måneder brukte vi det store innlegget i bleiene. Da dette ble for lite laget vi nye innlegg av gamle håndklær. Brettebleier vil gjøre samme nytten. Vi brukte ikke rispapir før perioden med morsmelkbæsj var over. Før det hadde det liten funksjon for han bæsjet bare en gang i uken og da kom det enorme mengder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå