Gå til innhold

Hva gjør jeg feil? angående mat i folie

Anbefalte innlegg

Skrevet

det står i oppskriften på spareribs at man skal ha den i folie i ovnen på 190 grader i 25 min. og jeg gjør jo dette. men den er helt råd.

hvorfor blir det ikke varmt inni folien?

det har skjedd før med foreksempel fisk også

Skrevet

hvor mye folie pakker du rundt da?

og er ovnen kald eller varm når du setter inn maten?

er spareribsa kalde rett fra kjøleskapet?

jeg ville lagt de i en form og så lagt ett lag alufolie over..

hadde nok hatt litt olje oppi også.. sp steker det litt lettere..

Skrevet

ovnen var varm, spareribsa var kald fra kjøleskapet og jeg pakket den inn. som en matpakke omtrent... hehe.. men jeg åpnet den nå så nå ligger den bare på foliet og uten noe over seg. er det dumt kanskje?

hva er alufolie? noe annet en sånn sølvpapir?

Skrevet

aluminuimsfolie

jeg bruker grillfolie..

siden de er kalde fra kjøleskapet vil det nok ta litt lenger tid..

ikke så smart å la de ligge pååe på folien uten noe over seg, da tørker kjøttet..

pass på at du ikke pakker det for hardt.. lag en liten pose på en måte som du "krøller" sammen på toppern..

la det være litt luft inni der..

Skrevet

bruk bare ett lag folie.. ikke flere lag utenpå hverandre

Skrevet

Jeg hadde en periode hvor jeg stekte en del spare ribs før. Da skulle den ligge i folie i en viss tid, men ligge uten folie over de siste 15 minuttene. Steketiden kan jo variere litt ut fra hvor store beinene er og hvor mye kjøtt det er på.

Skrevet

takk. nå ligger den i folie, i ett lag i en "pose" og steker. den har nå vært i ovnen i 50 minutter... hehe.. men er ikke ferdig.. hehe.. sønnen min er dritførnøyd for han sitter og spiser rømme, potetsalat, barbecue saus og et glass med barnemat for de på 4 måneder... hehehe. (han er over 2 år men er nok litt sjalu på maten til lillebror... hehe)

Skrevet

ja, ikke aner jeg. har aldri laget dette før... hehe, tror jeg bare har smakt det en gang... hehe.. så jeg kommer sikkert ikke til og merke om den ikke blir "som den skal"... hehe

Skrevet

Har du fått et barn til :::) ? I såfall, gratulerer :D

Skrevet

ja etter 1 time så ble den ganske så bra :-) så nå har jeg vondt i magen... hehe

Skrevet

Når jeg ovnsbaker fisk pleier jeg å legge folieposen/pakken i vannbad i langpanne mens den står i ovnen - kanskje det er verdt et forsøk om du skal gjøre dette igjen :)

Skrevet

ja det skal jeg prøve :-) da tar det sikkert ikke så lang tid før det blir varmt :-)

Skrevet

å.. nå klarte jeg og lese spørsmålet ditt.. hehe.. nei ikke noe barn til. faren til småen har fått ;)

Skrevet

den siste var til kinemor

Skrevet

jeg tror dere hadde fått det med dere temlig fort om jeg ble gravid. for da hadde jeg ikke snakket om noe annet de neste 8 månedene... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...