noche Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 min elsker denne, og jeg har gitt med god samvittighet og sjekka med butikken at det er ok. men har fått noen kommentarer fra andre, så lurer om mange har betenkeligheter med å gi rå laks type Salma til barna sine. man kan jo evt fryse den først, men gidder ikke det hvis det er bare tull
Mom2Two Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Gir rå laks til ungene, ja, begge spiser sushi.
Chiquita Bananas Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Skal man eller skal man ikke fryse Salmaen før servering til sushi ? Så en episode der Hellstrøm brukte den fisken og fnøs da programlederne spurte om den skulle fryses på forhånd - lagde en sashimi rett. Det er jo en veldig fin og dyr filet. Har veldig lyst å prøve Salma siden den faktisk er beregnet til sushi og sashimi - har til nå brukt vanlig filet fra delikatessedisken, men det er så risky føler jeg. Vet ikke hvor gammel den er - det ligger jo ikke innpakket og jeg må alltid filetere den og renske den før jeg kan bruke den. Vil helst slippe det ;o)
pandabjørn Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Nei hvorfor skal jeg gjøre det når jeg ikke spiser det selv!
pandabjørn Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 er det galt av meg å skrive det jeg skrev eller?? du spør om jeg gir rå laks til barna og jeg skriver det jeg skrev er det noe å kikke på det eller???
erteposen + 4 Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Begge spiser sushi. En fryser jo først fisken som skal brukes til sushi. Der jeg kjøper fisk til sushi gjør de det i alle fall.
noche Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2009 Dust. det var ikke jeg som svarte deg, men teit er du.
Mom2Two Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Så om du ikke spiser/ikke liker gulrøtter så gir du ikke det heller, pandabjørn?
noche Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2009 min spiser salma (den har ikke vært frosset) med litt soya og sesamfrø som snacks, we love it:) men lurte bare litt på om det var greit å gi til smaå barn (5 år)
pandabjørn Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 mi casa nå trenger du ikke kalle meg for en dust....det var ikke til deg jeg skrev for 2 gang det var til hebs høygravid! og du trenger ikke si at en person er teit når du ikke kjenner henne!
pandabjørn Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 det blir noe annet synes jeg Mom2Two nå synes ikke jeg sushi er vanlig hverdagsmat...men det blir vel kanskje det etterhvert!!
Gjest mphs Skrevet 23. februar 2009 #15 Skrevet 23. februar 2009 Vi har faktiskt ikke spist det etter vi fikk unger men har egentlig litt lyst å prøve igjen(har bare spist det 4 ganger). Så ungene har ikke smakt det. Jeg ville fryst fisken 1 døgn før bruk slik som det er annbefalt. Spesielt når du ikke vet hvordan fisken er blitt behandlet og oppbevart før du kjøpte den.
noche Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 23. februar 2009 skal nedfrysingen ha noen effekt på evt bakterier må den fryses i min 5 døgn
Gjest mphs Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 Husker vi lærte på kokkeskolen at det var det, men når jeg googler det nå står det at den skal fryses inn slik at den har en indre kjernetemperatur på -20 grader i 24 timer.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. februar 2009 #18 Skrevet 23. februar 2009 salma-laksen er jo pakket max 4 timer etter den er fisket da så den skal være helt kurrant å gi ungene uten å fryse. jeg ville ikke hatt noe problem med å gjøre det iallefall. vi spiste salma-laksen på fredag, riktignok stekt da. laget saus i panna med fisken av en boks creme fraish og 3 ss soyasaus. det var såå godt. er utrolig stor forskjell på den fisken og de i frysedisken altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå