Gå til innhold

Veldig store sf-mål, men de finner bare et foster...

siljebeate81

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 32+3 og har et sf-mål på 38.., jordmor finner ikke noe svar på det.. har ikke mye fostervann, og fosteret er normalt stort. Er det mulig at en tvilling kan hjemme seg så godt? Vet ikke hva jeg skal tro lenger, for målene går bare mer og mer vekk fra normalen..Noen som har noen erfaringer?

Fortsetter under...

Hei og hopp.

Sitter med papirene mine forann meg på mine to første svangerskap (enlinger) :)

Der måtte jeg på siste ordinære kontroll ha post-it lapp på SF-arket fordi skalaen var sprengt hi hi.

Det kan jo se ut som du også får behov for det :)

For min del tror jeg det henger sammen med at jeg er høy og har lang overkropp og at derfor livmoren har god plass til å "strekke seg" i forhold til mange andre mammakropper.

Denne gangen er det to inni her, har bare målt på egenhånd og er nå i uke 11 og nå måler jeg ca 17 cm (hvis jeg gjør det helt riktig). Med de to andre lå jeg godt over skalaen gjennom hele svangerskapet og fikk to akkurat passe store og perfekte barn (3280 g og 3860 g)

Lykke til med dine store mål, finner de bare en på UL, så kan du i dagens Norge føle deg ganske trygg på at det er riktig :)

Ja, må nok bare leve med den store magen... Det ser jo ut som jeg har gått forbi termin for lengst, men er ikke så mye jeg får gjort med det. Det er nok bare en der, for det skal vel mye til for at de ikke ser det.

Har ei jente fra før, og hu var heller ikke noe stor, akkurat 3500, men da var ikke magen min så stor heller, da var den helt normal.

Synes det bare var litt rart, siden ultralyden viser en gjennomsnittlig vekt på fosteret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...