Glad tobarnsmamma Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jenta på 7 mnd liker godt grøt - og får det morgen og kveld. Har prøvd lenge å innføre middag midt på dagen, men hun brekker seg og snurper munnen sammen. Har prøvd utallige forskjellige, både 4-mnd og 6-mnd middager, men det samme skjer hver gang. Prøver samme smak i 3-4 dager, men det hjelper ikke. Noen tips og råd? Bør jo få i henne 3 måltider daglig..
010808 og 200312 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 vi slet også med nestle sine 6 mnd glass, så var det noen her inne som sa vi skulle prøve hipp sine glass, og etter to-tre smaksprøver likte hun det! nå går de ned på høykant:)
Glad tobarnsmamma Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 har prøvd de også... Men jeg har en meget sta unge... ;-)
Glad tobarnsmamma Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2009 Trenger flere råd... pliiiis...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Mini´n min liker slett ikke maten som han får på glass. Men den jeg lager selv her hjemme, DEN er god synes han. Så kanskje du må til med ditt eget babykjøkken du også? Han får det meste, minus salt og sterke krydder. I dag fikk han INDISK (!) ...med nellik og det hele. Nam nam, det gikk ned på høykant!
Mor Løvehjerte Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Hmm... Hun liker jo grøt. Da hadde jeg først prøvd å blande bittelitt grønnsaksmos med den ene skjea grøt. Så prøver du på det til det forhåpentligvis går ned en dag og øker etterhvert. Til slutt kan du gi det for seg selv. Så var det disse fantastiske kjøttmiddagsglassene. Ja, da er det samme greia igjen. Ny mat blandes med kjent mat. Bittelitt kjøttmiddag sammen med mest grønnsaksmos, etterhvert litt mer av det første og mindre av det andre. Vet du? Det er et styr, men de skal jo lære seg alt dette her. Begynn med sånt som har mild smak; potet, gulrot, avokado, kylling, kalkun. Og så ikke så fulle skjeer. La henne få muligheten til å smake og vurdere. Selv blir jeg av og til litt ivrig, og da sitter vesla her og brekker seg. Lykke til! Alt til sin tid! : )
Glad tobarnsmamma Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 TUSEN TAKK for gode tips! Faktisk prøvde jeg et glass HIPP godnatt grøt med grønnsaker, som jeg fikk i RIMI-pakken (6-12 mnd). Og den likte hun. Jippi! :-) Da er vi ihvertfall i gang med litt grønnsaker. :-)
LillyLilly Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Jeg drev og lurte mini litt jeg da, duppet smokken hans i maten og puttet det i munnen på han! Men det gikk kjempe fint. Dyppet også middagen i litt fruktmos en stund, det funket kjempe fint. Men vi har tydligvis ett matvrak av en sønn for han spiser det meste nå og gaper og klager om jeg bruker for lang tid på å putte skjeia i munnen på han!! Men vi begynnte meg grøt allerede da han var 3,5 mnd, han er flaske gutt og trengte virkelig noe mer da! Nå er han 7mnd og er lykkelig og blid mesteparten av dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå