♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Bare lurer på om dere har opplevd dette. Min sønn er 2 mnd og han virker så tett i nesa og bryste. Han er prematur så korigert alder er 1 mnd. Han har veldig mye snørr og gugge i nesa, og så surkler det litt i bryste på han sier legene. Vi fikk beskjed å prøve litt nesedråper for å se om det kunne løsne opp litt. men det gjør ikke det. Vi har løftet den ene enden av senga slik at han ikke skal ligge flatt og vi har prøvd med morsmelk, saltvann og nesedråper vi fikk av legen... men har ingen aning på hva vi skal prøve nå... Bf har astma men de sier jo at det er for tidlig å finne ut slike ting. Jeg synes han surkler og det virker som at han tetner mer etter at jeg har ammet han... Jeg er ikke glad i melk så drikker ikke masse melk, får i meg melk kun igjennom ost, saus osv... en sjelden gang jeg drikker et halvt glass melk evt sjokolade melk... Blir jo litt engstelig da, siden han kan ligge å surkle og så brått så brekker han seg....
Elsker jenta si<3 Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg ville vel tatt kontakt med lege...
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Sånn har datteren vår vært i 4 uker nå.. vi har også prøvd med masse saltvanns dråper, og jeg går å renser nesen hennes med både q-tip og sånn sugerenser. Men ingenting hjelper så godt. Hun surkler masse i brystet også, og kaster opp endel slim og selvfølgelig melk. Så det du beskriver opplever vi også. Jeg føler vel at det var verre før vi tok saltvannsdråpene. Men det er ingen god løsning.
collagirl Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Dra på apoteket å kjøp Physiomer. Dette er sterilt saltvann som er i en "trykkbeholder. Man holder det til barnets nesebor og spruter inn. Fungerer da på samme måte som sånn neseskyller. Den skyller ut masse snørr og barnet nyser ofte etterpå og da kommer det som regel ut mer. Denne virker litt brutal, da det ser ut som barnet ikke får puste rett etterpå, men fungerer fantastisk. Litt hyling blir det, men hun får åpne luftveier etterpå så da er det verd det. Kan brukes fra barnet er 2 uker.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2009 takk skal prøve det. har jo så klart vært i kontakt med lege og helsestasjon men fikk da høre at han er for liten for allergi eller astma, enda jeg prøvde å si at flere har melke allergi og er laktoseintolleranse.. men skal prøve den physiomer og hvis det ikke hjelper så setter jeg meg på bak beina hos legen
tomat15 Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Hei For to uker siden hadde min lille de samme symptomene som du beskriver. Vi fikk konstatert RS virus. Fikk låne en forstøver fra UUS barneavdeling og brukte den hver 3. time. Kun med saltvann. Ved siden av brukte vi saltvann nesespray og rhinox nesedråper ca 3 ganger i døgnet. Rhinox nesedråper til så små barn skal bare brukes etter anbefaling av lege. RS er på sitt verste den 5 til 7 dagen for så å bli bedre. For å finne ut om det er RS tas det en prøve fra nesa til babyen. For oss var det veldig deilig å vite hva det var for man har da en forståelse for hvordan sykdomsforløpet forholder seg. Hun ble frisk relativt raskt etter at vi hadde fått låne forstøveren. Det er ikke noe moro når de små er syke. God bedring
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2009 men trodde ikke de fikk det når de var så små. han er jo bare 2 mnd gammel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå