Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere i graviditeten, og hvilken uke er dere i?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter terminkalkulatoren er jeg 7+6, men legen tror jeg er litt mindre på vei. Men mine symptomer er:

- kvalm

- stikking i magen

- god matlyst, overraskende måtte jeg ha en ekstra matpause på jobb idag, bare to timer etter forrige måltid

- har ikke lyst på rug knekkebrød lenger, noe jeg spiste hver dag før

- ømme pupper, de begynner å bli større, og brystvortene større

- svimmel noen timer hver dag, og av og til hodeverk i sammenheng med svimmelheten.

- ser at jeg begynner å få mange strekkmerker på rompa og hoftene.

- fått "litt ekstra å ta i" i sidene

- blir fortere sliten å trøtt. Klarer ikke stå altfor lenge oppreist.

- har mange rare drømmer

Fortsetter under...

Hei!

Er akkurat 13 uker på vei og mine symptomer akkurat nå:

-ikke topp matlyst, men den er bedre enn hva det var

-elsker å suge på sitron

-syrlige ting frister MYE mer enn søte ting

-sterke "menssmerter" i livmoren. Her har jeg vært bekymra. Jordmor sa det var båndene livmoren var festet i som strammet, men det var da voldsomt. Må gå krombøyd innimellom og det er vondt hoste og drite og ja, you name it. Er vondt nesten hele tiden. Men jeg stoler på at det jordmor sier er riktig:)

-fortsatt trøtt

-litt dårlig humør, om det er hormoner eller lite søvn vet jeg ikke.

-lite energi. Noen ganger er det så ille at jeg må sette meg ned etter å ha gått 10 meter. Og jeg er vanligvis en godt trent person med god kondis.

-Kan kjenne en svak kvalme en sjelden gang

Ellers er alt fint ;)

Hei! Jeg slenger meg på her=)

Jeg går inn i uke 16 idag, og er til tider kvalm. Jeg begynte å spy først etter de tre første månedene var over jeg, æsj. Jeg trodde jeg slapp unna:P

Så har jeg litt vondt i ryggen av og til, ekstremt trøtt og sliten, sulten nesten hele tia:P Men orker ikke å spise så mye når jeg først spiser.

De to siste dagene har jeg også slitt med ekstrem migrene, helt forferdelig. Lå våken en hel natt pga. hodepine, aldri opplevd det før. Vet ikke om det kommer av graviditeten men håper det ikke kommer tilbake i allefall!

Hei =)

Jeg er 9+6 idag, og symptomene mine er:

-Kvalme, bedre nå enn for noen uker siden.

-Ømme pupper, men de vokser ! Jippi, hehe..:)

-Null energi, er mye trøtt.

-Er sulten HELE tiden, men prøver å ikke spise altfor mye. Har heldigvis mer lyst på sure og sunne ting, enn søte..

-Følelsene er som en berg&dalbane noen dager. Har kort lunte; blir fort sint og fort blid igjen =) (er farlig i trafikken for tida, hehe)

-Har en helt ekstrem luktesans, noen ting har jeg vært nødt til å fjerne hjemmefra, fordi jeg ikke fikser lukta av dem. Samboeren lukter ikke like godt som før, men dette varierer fra dag til dag..

-Har en rar smak bak på tunga som jeg ikke blir kvitt. Noen flere som har det slik?

Dette er mitt første svangerskap, og med så mye symptomer kan man jo bare lure på åssen dette skal gå :P

Lykke til alle sammen!!

• 1 måned senere...

hei hei. jeg er i uke 5+4.

interessant og ikke minst kjekt å lese at andre også opplever det samme som meg ang. maten osv. hehehehe

i dag da jeg våknet fikk jeg for første gang med en gang vondt i hodet (tett) men en utrolig tretthet. (til tross for at jeg hadde sovet ut.)

jeg følte også en stor mangel av energi. litt fjern, skjelven og små murring samt. en lignende mensen følelse i underlivet/magen.

sure oppstøt. svingende humør. sensibel.

heldigvis føler jeg meg bedre nå når det er sent ettermiddag.

frem til nå har jeg tatt for meg alt som heter mat! jeg stapper det i meg, men lar halvparten liggende igjen da jeg mister lysten på det! men frukt, som du sier Merry84, er noe jeg ikke går lei av. :) (heldigvis.)

jeg har enda ikke tatt en graviditets test. tenkte dog jeg skulle ta en i neste uke. og da fortelle det til min eks-kjæreste som jeg regelmessig har hatt samleie med. (huff. ) :) for en klisje.

-spennende spennende!!!

ååh? beklager min nysgjerrighet.. men kan man merke så sterke symptoner i uke 1? jeg trodde graviditeten ikke engang var eksisterende i uke 1?

igjen: beklager om jeg virker fornærmende men jeg er bare nysgjerrig på alt dette egentlig. :)

hilsen hilsen

Annonse

Jeg er 6+2 i dag.

Har egentlig veldig lite symptomer, men jeg har 5 (!) positive tester.

- Mer trøtt enn vanlig, men det går litt opp og ned. Noen dager kjenner jeg meg fin og opplagt.

- Kjenner innimellom at det stikker så smått i brystene, nesten så det kjennes ut som små elektriske støt. Men ikke ofte.

- Humørsvingninger, så til de grader.

- Stikkinger nederst i magen, samt mensmurringer innimellom.

- Kviser...og helt dødt hår.. pokker også!! Føler meg ufresh!

Det er det. Kvalmen har foreløpig holdt seg unna, men det er jo fortsatt muligheter for at den skal komme.. Krysser fingrene for at den ikke gjør det.

Også går jeg veldig fra glede til bekymring. Er alt bra? Er barnet friskt? Er det virkelig noe der? Kommer den til å sitte?

Flere som kjenner seg igjen der?

Ønskedrøm:)

Hei. Jeg er nå 16+0 i dag. Og jeg har som du skriver også følt om det virkelig er noe der inne i magen min. Har enda ikke kjent tegn til liv. jeg to 2 pos tester en 2 dager over okm, og den andre 4 dager over ikm.

Ellers ingen tester i det hele tatt.

Har vært litt kvalm de første 3 månedene, men ikke så veldig.

Og spørsmålet om det er noe inni der har vært der nesten hele tiden.

MEN forrige uke var jeg hos legen og fikk da høre et lite hjerte som slo. Da fikk jeg på en måte bekreftet det, at det er virkelig en liten baby i magen min. :) :) :)

Men ellers så føler jeg meg ikke gravid. Altså, jeg kjenner ikke noe slags liv der inne..

Så du får trøste deg med at det du tenker og lurer på er nok helt normalt:)

Kos deg:)

Takk for svar babybell. Det var betryggende å høre. Det er bare litt rart at de forventningene man har til å være gravid er at det skal følge med en smørbrødliste av symptomer. Og når det ikke gjør det, så blir det så abstrakt og vanskelig å fatte at det virkelig skjer noe i kroppen min. Jeg kunne ikke dy meg her forrige dagen, så jeg tisset på den siste testen jeg hadde igjen, og den var jo selvfølgelig veldig tydelig. Men jeg kjenner jo til flere tilfeller hvor man ikke har kjent noe til graviditeten. Jeg må vel bare kose meg så lenge jeg ikke plages vel:)

Så koselig at du fikk høre det lille hjertet slå:) Jeg skal på tidlig ul om to uker, da er jeg i uke 8. Så det blir spennende, og litt skummelt.

Kos deg du også:)

• 2 uker senere...

Jeg er 5+3 i dag. Jeg har har / er:

- vanvittig trøtt og sliten siden uken før ikm (bedre de siste dagene nå)

- ømme bryster, de er litt større / fastere

- "strekking" nederst i magen

- må ikke oftere på do enn vanlig, men når jeg merker at jeg må, så må jeg gå med én gang (hvis jeg prøver å holde meg, får jeg "sting" i magen, uansett om jeg bare skal tisse).

- Magen virker oppblåst (nesten litt fullere / fastere) og jeg blir raskere mett

- Har ikke vært morgenkvalm, men blir sinnsykt fort bilsyk (nesten med én gang jeg setter meg inn i bilen!), og blir kvalm av noen av de fysiske øvelsene som er anbefalt (bl.a. "katten" i yoga), og av og til ved synet av mat!

- ellers i fin form, gleden over graviditeten gjør alt annet lettere å takle (foreløpig i alle fall, kan vel bli noen opp- og nedturer i hømeret etter hvert, regner jeg med..!)

• 2 uker senere...

jeg er 7+1 i dag.

har hatt en SA tidligere og symptomene er helt forskjellige. Sist gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt, hadde litt halsbrann og fikk mye hold eller sting. Denne gangen er jeg veldig kvalm, hele døgnet, men makter ikke å kaste opp selv om jeg har veldig lyst. føler meg konstant fyllesjuk :-) (takk gud for loff med leverpostei)

ømme pupper, halsbrann, ofte på do, og veldige svingninger i humøret.

Sist gang jeg var gravid var jeg veldig klengete og ville kose på kjæresten min hele tiden, denne gangen kan han nesten ikke være nær meg. stakars mann ;-)

Det sies at det er et godt tegn å være kvalm, så må håpe på det beste :-)

Jeg er 8+4 idag :)

Symptomer:

første symptomene kom vel i uke 3-4 med ømme bryster og ekstremt vondt i hode..

Uke og rundt der merket jeg at jeg ble mer sulten..

I uke6-7 kom kvalmen, men ikke så ille at jeg har kastet opp :)

Jeg begynner merke at jeg er mer trett og sliten for ingenting.. Men det går fint..

Funnet ut at vis jeg passer og få nok søvn og faste måltider er jeg mindre kvalm :)

• 1 måned senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Jeg er 12+4 i dag :)

Symptomer:

*Ømme bryster

*litt babymage

*treg/løs mage (er enten eller her i gården)

*TRØTT begynner å bli lei av å føle meg som en søvngjenger nå

*litt mensenmurring

*null matlyst

*kvalmeanfall.

Det var vel alt tror jeg. Kan jo legge til at jeg har blitt VERRE den siste uka, og jeg som så frem til 12 ukers merkeringen! haha

Er i dag 10+5 .

Er i helt utrolig dårlig form hele dagen. Den lille tassen stjeler alt fra meg.

Symptomene:

*ømme/vonde pupper som vokser fortere enn aldri før. ingen bh'er passer lengre.

*må på do 4 ganger i løpet av en natt og oftere om dagen.

* trøtt og sliten og har null energi

* spyr bare jeg setter meg inn i bilen

* morgenkvalm..

Hurra for baby i magen, men skal juble enda mer når symptomene forsvinner en etter en:)

• 3 uker senere...

Jeg er 16+2 idag. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var i uke 13. (førstegangsfødende og har egentlig null peiling på dette her)

1-14 uke symptomer:

Veldig uggen (småkvalm, svimmel, dårlig matlyst, veldig trøtt), og følte meg ekstremt oppblåst og hadde skikkelig treig mage. Trodde alt bare kom av noen syrenøytraliserende tabletter jeg gikk på... Tissa ofte og mistenkte en liten urinveisinfeksjon. Murringer og slags menssmerter. (har alltid hatt jojo-mensen som kommer og går som den vil, så jeg venta egentlig bare på den)

14-16 uke symptomer:

Skikkelig kvalm, men bare kasta opp ei gang. Det kommer og går hele tida. Jeg sover så utrolig DÅRLIG at jeg holder på å dø av å vri meg om natta... Jeg hater å ligge på magen (sovnet ikke før jeg gjorde det før), men nå er det bare ubehagelig (vet egentlig ikke om det er symptom da, men..) Men jeg er skikkelig daff og trøtt hele dagen og orker egentlig ingenting. Matlysta er på bånn, og jeg hungrer etter lammekjøtt (heldigvis begynner sesongen nå). Men jeg er sulten likevel. Det strekker godt i mellomgulvet til tider. Brystene er ømme, og svært TUNGE og SVÆRE. Brystvortene burde vel aller helst hatt luftehull gjennom behåen, ellers blir de heilt såre og fæle... De er også blitt større og nesten firkanta (?)! i stiv tilstand... :P

Fortsatt litt treig mage, og uansett hvor meg jeg spiser, driter jeg lite og fortsatt en smule sjeldent! Fortsatt en smule oppblåst, men det kan jo være fordi magen har blitt litt større, men ligner en fettklump mer enn gravidmage...

Ellers er vel et symptom at jeg gleder meg vilt til at magen vokser seg større og jeg kan vise til alle at jeg er gravid :D og at jeg gleder meg vilt til barnet blir født og jeg og BF sammen skal hjelpe et nytt liv til å leve :D

36 fullgåtte i dag. Er nesten på slutten av svangerskapet, så de største symptomene nå er at jeg har en mage som er litt i veien. Kan ikke gå med vanlige klær, bortsett fra tights og joggebukse. Får heller ikke barbert meg nedentil.

Ellers:

-spark og kravling i magen, men trangt om plassen. Føler jeg skviser babyen.

-Opplever av og til hevelser i bena og i fingrene hvis jeg ikke har fått ligget strak ut iløpet av en dag

-Fortere andpusten

-Mye press på blære, må OFTE på do

-Dårlig nattesøvn pga urolige ben, dobesøk og det at det innimellom er umulig å finne en behagelig stilling

-ikke lett å finne en komfortabel sittestilling heller bestandig

-kjenner av og til litt svakt press mot korsrygg og bekken. Ikke vondt, men ubehagelig.

-av og til murringer, sammentrekninger nederst i magen

-magen strammer seg veldig når jeg går på tur.

Ser mer og mer fram mot fødsel for hver dag som går, men er ikke utålmodig ennå :)

He he, ja huff for en klisje å bli gravid med eksen sin. Samma her.

Min tar det heldigvis ganske greit, selv om han absolutt ikke vil ha barn nå med meg. Håper det går bra for dere også!

Jeg er i uke 10 nå og symtomene begynner å avta, men fy f.. så dårlig jeg har vært.

Helt utslitt og sykt trøtt fra 8. uke, før det var jeg kjempekvalm og hadde halsbrann.

Har dårlig matlyst og er ganske så oppblåst, magen vises jo allerede.

Og puppene da.. Så vonde! Og store.

Har hatt kjempeproblemer med å sove pga ømme pupper og mage og sikkert litt pga bekymringer.

Kjempedeilig å kjenne at formen blir bedre og gleder meg masse til resten av svangerskapet.

• 1 måned senere...

Jeg er i dag 16+1. trodde først jeg var 17+5 på mandag men UL viste at jeg ikke var så langt på vei;) skal på UL igjen 20.nov,gleder oss:) da får vi endelig termin dato:)

har egentlig ikke merket stort:)

har ømme bryster(de siste to ukene),murringer i magen(menslignende) og ellers tisser jeg heeele tida. ellers ikke mye.

Uke 16 + 6

Tidligere var jeg ekstremt trøtt og sliten! Kunne sove i flere timer på sofaen om dagen, og deretter flytte meg over til soverommet når kvelden kom. Ellers kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har kastet opp.

Nå er alle tegnene forsvunne! Er i superfin form og energien er endelig tilbake. Merker at magen er blitt litt synlig :-)

• 2 uker senere...

Hei!

Flott link! Fikk endelig svar på endel symptomer som viser seg å være ganske normale ;-)

Jeg er 6+1 (selv om sida her inne sier jeg er 7??).

* Mensmurringer

* Veldig ømme bryster

* Mye luft i magen

* Orker mindre mat til frokost

* Ellers ganske sjesken (lyst på noe hele tiden)

* Mindre sexlyst

* Fryser lett

* Lett irritert

* Veldige humørsvingninger til tider

Har også sluttet å røyke, så noe av det kan kanskje være en kombinasjon? Eks sinnet ;-)

Er enig jeg også, kjempe kjekt å lese om andre i samme båt :))

Jeg er 8+2 i dag, og har hatt symptomer siden før forventet mens...

* Konstant kvalm hver dag, hele dagen

* VELDIG ømme bryster

* Oftere på do

* Sover mye mere, men bruker lang tid på å sovne om kvelden

* Ofte lyst på ting jeg ellers ikke spiste før

* Ofte svimmel

* Humørsvingninger

MamiK: Grunnen til å at siden her viser at du er i uke 7, er fordi du er på VEI INN i uke 7, sånn det telles ;) Så du er på en måte i den uken du er på vei inn i, så jeg er nå i uke 9 egentlig. Men velger bare å si 8+2 isteden, for å være mer nøyaktig... :)

Flink du er som har sluttet å røyke, kjempe bra! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...