Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere i graviditeten, og hvilken uke er dere i?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være litt spennende å følge med hverandre hvilke symptomer vi har. vi er jo førstegangsgravid, og derfor litt ekstra nyskjerrige. hehe

Jeg er 4+6 i dag.

Mine symptomer:

*litt ømme bryster, ikke så veldig, og mest rundt brystvortene

* Sviing, murring, strekking i livmorområdet.

* må ofte på do og tisse.

Fortsetter under...

Jeg er 7+0

Mine symtomer:

* veldig ømme bryster

*mensen smerter (strekking i livmorområdet)

*må ofte på do

*blir veldig fort sliten og tiltaksløs

*trenger MYE søvn

*blir fort lei en type mat

Ellers har jeg det greit i forhold til mange andre.. Skal vel egentlig være litt glad så lenge jeg slipper å være kvalm og spy!Selv om jeg sliter litt med å få i meg mat. Jeg blir kjempe fort lei mat,(spesielt brødskive med pålegg) så er litt store utfordringer fra dag til dag å finne mat jeg vil ha.

Men har handlet inn masse frukt og grønt, da jeg ikke har noen problem med å få det i meg!! Er det noen flere som har dette problemet med maten???

Annonse

jeanette21

Jeg er 33 år. Kjempe spennende tid dette, arti å følge flere i samme situasjon:)

har ikke sagt det til noen. har på en måte bestemt oss for å vente til uke 12. hvis vi klarer det da :)

Er forresten 5 uker på vei i dag:):):)

LiiSii du må da være 4 uker og 5 dager. hvis ikke er det bare 5 dager siden du ble gravid! :) :)

jeg er 12+3 i dag.

fra uke 6-11 var jeg SKIKKELIG kvalm hele døgnet, gikk ned 7 kilo fordi jeg ikke klarte spise eller bare kastet opp. eneste jeg klarte spise var appelsiner (nå blir jeg kvalm av det hehe) jeg var også veldig trøtt og sov i gjennomsnitt 15 timer i døgnet i et par uker (var sykmeldt)

kviser fikk jeg også en del av og VELDIG ømme bryster. au!! (men de vokste fort også, fin størrelse nå, jippi) :)

i uke 11 begynte ting å bli bedre. men nå kan jeg plutselig bli kvalm midt på dagen selv om jeg har hatt det helt fint tidligere på dagen. og først nå har jeg begynt å springe på do hele tiden.

og hormonene gjør at jeg gråter av ingenting. sånne teite ting på tv. jeg har aldri i mitt liv begynt å gråte av noe på tv. men NÅ...! (flaut)

hehe.. ja, det stemmer nok..

Jeg mener 2 uker og 6 dager siden befruktning :) Jeg er fortsatt litt forvirret over utregningen. 4 uker er da mors uke, 2 uker fosterets uke :) Ser mange skriver feks. som deg 12 + 3. Betyr det at jeg er da 4 + 6.

Jeg har ikke time hos fastlegen før 3 mars, så har ikke blitt grundig forklart enda. Var på privat Volvat igår bare for å fastsette ukene, da jeg var så usikker. Testet iallefall positivt første gang forrige onsdag :)

Symptonene mine nå er bare ømme bryster. Og brystvortene klør!!

Annonse

Jeg er idag 6+6, utifra kalkulatoren her på nettet. Skal til legen imårra.

*strekking i livmorområdet

*stikkinger under navelen (på innsiden av magen)

*er veldig trøtt

*er mat lei, men blir fort sulten - har gjort som over her kjøpt meg masse frukt.

*er kvalm en gang i blandt, men de siste 3 dagene har jeg ikke merket noe av det.

*puppene er ikke spesielt ømme, men merker det gjør vondt om jeg presser på dem (gjør det en del for å sjekke at det forsatt gjør vondt)

Hei:)

Jeg er 5+5 i dag, og fant ut at jeg var gravid i går.. :):D

Symptomer er skikkelig ømme pupper, småkvalm til tider, kjempetrøtt og litt hodepine + at jeg ikke har så veldig lyst på mat.. kan bli sånn plutselig kjempesulten, men når jeg ornder meg en brødskive for å spise så har jeg liksom ikke matlyst..

Kanskje jeg må gjøre som dere over her med samme problem, og kjøpe inn masse frukt.. :)

jeg er 5+0 idag og mine symptomer er:

- veeeldig ømme bryster og kløende brystvorter.

- mensmurringer

- stiv og rar i korsryggen

- ofte litt vondt i magen etter måltider, nesten som mageknip.

- må opp å tisse om natta

håper alt går bra fremover for alle sammen :)

• 2 uker senere...

Er nå på vei inn i 26 uke.

Mine symptomer var/er :

*kvalm ,kastet opp .

*hodepine

*mye trøtt

*mensen smerter

*hadde lyst på noe ,men visste ikke hva.

*blitt ekstremt glad i sjokolade og cola :/

* må veldig OFTE på do enda. minimum 3-4 ganger iløpet av natten

mere på dagen.

*giddaløs (noe samboeren min er lei av hehe)

Sofaen og senga er god å ha ;)

Jeg er i 26+1 idag. Det eneste jeg hadde var ømme pupper, pluss at jeg ble trøtt samtidig som jernnivået mitt sank.. Jeg begynte med jernpiller og ble bedre. Ble bedt av jm og slutte etter to mnd, det var i slutten av janua og måtte begynne igjen i begynnelsen av mars for det synker veldig fort. Men ellers føler jeg meg veldig heldig som har sluppet unna omtrent alt..

Jeg er 9+1 i dag.

Og mine symptomer er:

*kvalm, men kaster ikke opp

*blir fortere sliten.

*periodevis trøtt, men ikke så spesiellt kveldstrøtt som enkelte skriver om.

*litt murring i magen

*ømme brystvorter, men har blitt bedre enn de var i begynnelsen.

Og så gleder jeg meg til jeg er i uke 12!!!! Skal da si det til slekt og venner!!! :)

Jeg er 5+2 i dag :) Ganske ferskt dette!

Mine symptomer er:

*svært ømme bryster, de er også noe større

*menssmerte-lignende følelser i magen

*Humørsvingninger - føles som en evig pms :P

*kvalm- ikke vedvarende kvalmen, men den kommer litt i bølger og varer ca 3 timer når den kommer. Har ikke kastet opp enda i hvertfall!

*støl i korsryggen

Jeg er 7 + 3.

Symptomer jeg har/har hatt:

- oppkast og morgenkvalme, en morning for noen uker siden. Har ikke hatt oppkast siden.

- Murringer og forandringer i livmorområde i magen.

- Plutselige "smerter" , ubehag i brystene.

- Veldig trett om ettermiddagene etter jobb.. Sover gjerne 3 timer i strekk på ettermiddag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...