-MtG- Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 før heving? Jeg synes deigen ble så bløt når jeg hadde laget den etter oppskriften, så jeg tok litt mere mel. Sånn at den ble akkurat sånn at det gikk an å elte den forsiktig på benken. Men den skal kanskje være så bløt? Hmmm.. Og hvor lenge bør den forheve? Tar fastelavensbollene littpå etterskudd vi:)
PAVEEL Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 som en myyyk babyrumpe:-) og heller for våt enn for tørr deig, enkelt å justere med mel når du baker ut;-) et annet tips er forresten å bruke olje å bake ut med istedet for mel for da er det enklere å få ren benker etterpå:-)
PAVEEL Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 for hev en god halvtime og etterhev en god time:-) er det som gjør bollene ikke bare gode, men nyyydelige:-)
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Den bør være litt løs og bløt, jeg bruker deigskrape når jeg elter og deler opp, da blir det ikke så mye kliss på fingrene. Bruker litt mel til utbaking, men er veldig lett på hånda for å ikke jobbe inn for mye mel, da blir bollene fort noe tyngre og tørrere. Forhever aldri mer enn 30 min, etterhver i 50min..lunt, så de blåser seg skikkelig opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå