Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 tenker å reise til autralia til høsten, lillegutt vil da være 2,5 år..gruer meg bare ved tanken på den lange reisen..erfaringer noen?
missy mamma til jonatan Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 hei hei vi reiste til filippinene sommeren 2008. da var jonatan nesten 2 år. det gikk kjempe fint. vi slet han ut på flyplassene som vi mellom landet på. der fikk han springe og herje seg litt. ( eg kjøpte en sånn sele ting som man bruker for å holde barna i vogna vettu, som eg festet på han så han kunne på en måte få gå fritt. men ikke stikke av) heeh. som å ha hund i band. hehe:p det synes eg var genialt. for da har man kontroll. siden vi slet han ut på flyplassene så sov han en del på flyturene. og når han ikke sov så sprang han litt rundt i flyet. og etter min erfaring så var det lite sure folk som hadde noe i mot det for å si det sånn. og av og til så treffer du på noen snille flyvertinner som spør om de kan få låne ungen litt og. for dem vet at der er kanskje litt slit å reise med en liten en. jonatan var kjempe snill hele veien fra bergen til filippinene. og vi reiste vel i over 2 døgn. måtte sove over en natt i hovedstaden i filippinene før det var en siste flytur til dit som vi skulle. så eg synes ikke du skal kvi deg til flyturene;) det kommer nok til å gå kjempe fint. hvis du ikke er redd for å fly selv. så ser barna det på en. og da blir dem rolige selv. håper det var til noe hjelp i hvertfall. for å si det sånn. eg gleder meg til å ta jonatan med til filippinenene igjen neste gang
Gjest Vims Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Vi var i USA med våre jenter på 5 og 3 før jul. Fløy 2t til Amsterdam + 10t til Dallas - på dagtid. Det var nokså travelt synes nå jeg, men man overlever... Noen tips: Noen fly har egen skjerm til hvert sete med filmer og spill. Mulig din gutt er litt liten til å ha glede av det, men det er mange knapper på fjernkontrollen :-) Sjekk med reisebyrået/flyselskapet. Ha med litt mat som du vet han liker, kjeks, rosiner - spar evt godteri til sist... Han kan få egen barnemeny, men du må bestille/si fra på forhånd. Ha med noen overraskelser (flere små pakker med leke, bok, tegnesaker, annet som kan komme til nytte på turen). Ta en frem når det røyner på. NB! Flydoer er ikke alltid like delikate, så husk Antibakt!! Ellers sover han sikkert en del, han er såpass liten at han får lagt seg ned på et vis. Du kan forresten sjekke hvordan setene er plassert i flyet på en egen nettside (seatguru.com), og velge hvor du vil sitte når du sjekker inn. Vi sjekket in online hjemmefra dagen før avreise. Funket fint!
Mammaja 120107 Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Vi har flydd 2 ganger til Australia med småbarn. En gang med en nesten ettåring og neste gang med en rundt ett år og en på 3 år. Helt ærlig synes jeg turene har vært helt grusomme, men nå sover hverken jeg eller barna noe særlig på fly så etter 2 døgn begynner det å tært på kreftene. Noen råd: Besøker dere familie, be om hjelp til å passe gutten den første dagen slik at dere får sovet litt. Om mulig bestill fly med avgang tidlig om morgenen. I tilfelle gutten ikke sover godt så er det mindre igjen av reisen når natten kommer. På hjemturen, hold han oppe litt sent på kvelden den siste uka så jet-lagen føles mindre på hjemturen og størst når du drar østover Bestikkelser - bestikkelser - bestikkelser. Ha sekken full av ting du tror han liker av mat og leker. Spar sukkertingene til de siste timene så han ikke blir hyper på flyet. Ha med konfortabelt klesskift på flyet til alle og tøfler/sandaler til gutten. Vi hadde med en egen liten Tv med favorittprogrammene til barna. Skal dere mellomlande på veien synes jeg selv det er bare mas med stopp på et døgn. Mesteparten av tiden går da til inn og utsjekking. Ikke bli syk før eller under turen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå