Gå til innhold

Gule stafolykokker på brystvorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk påvist gule stafolykokker på begge brystvorter etter en dyrkningsprøve, og har ikke fått noe antibiotika for dette, men sårene har grodd og alt er fint liksom.. Har brukt ei salve jeg fikk av jordmora som tok prøve av meg (denne fikk jeg FØR svaret på prøven kom). Men MÅ en bruke antibiotika når en er smittet av stafolykokker?

Avogtil kjenner jeg at det stikker og presser i brystvortene (har sluttet og amme, og pumper kun når jeg har veldig melkespreng..) Kan dette komme av stafolykokkene, eller er det rett og slett melka som presser på?hehe. Nå er sikkert ingen av dere synske, men kanskje noen av dere har litt peiling likevel?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her, vet ikke hvorfor jeg ble anonym, hehe :)

men iallefall, salva jeg har brukt, heter Brulidine..

Skrevet

Hei!

Jeg har også hatt gule stafylokokker på begge brystvortene, og Brulidine tok knekken på det. Ikke nødvendig med antibiotika i mitt tilfelle.

Skal ikke være for skråsikker, men det kan høres ut som den stikkingen/pressingen kan være utdrivningsrefleksen, hvertfall hvis det gir seg etter en kort stund. Og da er det ikke noe å bekymre seg for. Er selvfølgelig noe annet hvis det er fryktelig smertefullt og varer ved, da bør du heller få noen til å se på det.

Skrevet

Brulidin er bakteriedrepende, og det er jo nettopp det antibiotika er. Så du har brukt lokaltvirkende antibiotika.

Det høres ut som om det du kjenner er normalt, ja. Lekker brystene når du kjenner det presser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...