danny Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Snuppa vår på 9,5 mnd har begynt å klø seg sånn på magen. Med en gang vi tar opp bodyen for å skifte bleie krafser hun i vei. Må passe på neglene ellers blir det fort småsår. Klør seg aldri med bodyen på. Klager ikke så vet ikke om det egentlig klør eller om det bare er gøy på en måte. Har oppdaget helt nederst på magen, litt under der bleia starter noen røde og tørre flekker, litt opphøyde liksom. Er redd det er en form for allergi (hun smaker mye nytt for tiden) eller atopisk eksem. Har noen hatt lignende episoder, og kan det være atopisk eksem? Ikke noe problem ennå men jeg er redd for at det kan være starten på noe.. Kan man forebygge på noe vis?
Zitro Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Smør med en god fuktighetskrem og se om nuppene forsvinner da... høres litt ut som starten på atopisk eksem.
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Min datter på 5 mnd begynner også å klø seg på magen straks hun får av bodyen. Er også usikker på om det klør eller om det bare er fordi hun får av bodyen. Her er det ihvertfall ikke atopisk eksem. Men smører med fuktighetskrem likevel. Håper på flere svar.
*Jej* Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Gutten vår på 6 mnd gjør også det. Nevnte det tilfeldigvis for helsesøster, og hun sa det var en måte å utforske/oppdage seg selv på. Jeg må klippe neglene hans annenhver dag, hvis ikke kløner han seg til blods, så fort klærne kommer av. Han gjør dette både på magen og på knærne. Han har atopisk eksem, og jeg har fulgt nøye med, men ingen tegn til det akkurat der han kløner seg opp! Så jeg er sikker på at det ikke er eksemen som klør! Helsesøster kom med et tips om å smøre inn barnet med olje etc, mens man f. eks bruker massasje til forteller hva de forskjellige kroppsdelene er, bruker også barnets hånd, så de også får kjenne. Her er magen din vil du også kjenne osv.. Kjempe fin måte for at barne skal oppdage seg selv og bli kjent med kroppen sin:)
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Flott med svar. Tenkte det kanskje bare var utforskning/oppdage seg selv. Har notert meg ditt tips
danny Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2009 Hmm, da kan det jo være at det bare er litt utforsking ja. Siden hun ikke virker plaget heller liksom. Smører henne litt ekstra en periode uansett da, hun har jo fortsatt dette røde nederst på magen, litt store flekker som er av og til røde og av og til tørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå