Nattinatta Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 har prøvd å lage barnemat til lillegutt, men det falt ikke helt i smak... hehe.. Men tenkte kanskje å bruke samme ingredienser som det som står bak på de midsagsglassene som han liker... Noen som har prøvd noe liknende? Funket det tro?
temine Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg laga til jenta mi selv, hun ville ikke ha kjøpaglassene da, så her var det enkelt;) Kokte poteter og gullerøtter som en basis i nesten alt. Hadde i svinekjøtt eller kyllingkjøtt, og varierte med brokkoli, mais, søtpotet, aubergin, squash, tomat (uten skinnet), ananas osv. Eter hvert begynte jeg å lage uten potet og, med ris, pasta, couscous osv. Til krydder brukte jeg kardemomme, persille, bittelitt hvitløk også hadde jeg i morsmelk eller kokevannet for å få riktig konsistens. Lykke til, du finner nok en løsning. Høres jo ut som en god ide det med å bruke ingrediensene glassene han liker godt har:)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Det er en god stund til jeg skla begynne med dette, men har store planer om å lage mat til knøttet. Startet dere med en og en ingrediens og bygget dere utover, og hvor lenge prøvde dere ut disse før dere tilsatte flere??
Gjest Tale30 Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg fikk en bok fra helsestasjonen hvor det var mange oppskrifter på hjemmelaget barnemat. Kanskje din helsestasjon har det samme?
Nattinatta Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 ja det var en oppskrift i denne boken jeg laget fra! Står veldig greit forklart ting i den! Må bare prøve meg frem i hva han liker rett og slett.. skal prøve ut ingrediensene bar på glassene... Vi begynte ikke med en og en ting, bare smelte oppi det som skulle vi!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå